måndag 8 mars 2010

School


Folkuniversitet
Tittar lite på skolor igen....
Funderar lite på om jag ska gå nån kurs igen.
När jag flyttade till Norrköping så gick jag tennis,
streetdance, gitarr och italienska kurser.
 


 
Street blir igen, men kostar ju tusen ungefär, så blir väl till hösten.
Den lärare jag hade på Folkuniversitetet, 
är polare med gruppen "Bounce".
Självklart så ser man Bounce som förebilder om man gillar street.

 
 
 
Komvux
Hos Maria så såg jag att det finns mer dyslexi kurser på komvux.
Vilket fick mig mer intresserad av att kanske jobba upp betyg igen.
Sist jag skulle jobba upp betyg, var då jag gick komvux i Lidköping.
Men då var det på "vanlig" nivå och jag hann inte med.
Har ju en form av dyslexi och jag behöver lite mer tid.
Det enda jag inte har problem med är stavningen.
 
Under uppväxt hade jag alltid extra lärare och extra tid.
Fick också lite lättare böcker beroende på. Speciellt i matte iallafall.
Men sen kom gymnasiet och resurser fanns inte.
Betygen sjönk hastigt. 
När jag skulle gå komvux och läsa upp betyg, 
så hade jag precis haft en pojkvän som inte var bra 
och hela min vardag försvagades.
Betygen blev ingenting dessvärre, 
för jag hann inte i kapp när jag halkade efter.
Men nu finns det hjälp och kurser för de med dyslexi.....

Behöver bara se till att ingenting i min vardag gör mig svag.
För jag fungerar inte alls under tex bråk.
Men sällan jag bråkar med nån, det är bara särfall.



Här nedan är länkar. 
Folkuniversitetet är det jag gått på här i Norrköping.
Då jag flyttade hit för 3 år sen.
Men komvux är de som har grundkurser och sånt för de med dyslexi.
 
http://www.folkuniversitetet.se/templates/ort.aspx?id=2503
http://www.komvux.norrkoping.se




Thinking of....
Funderar på att ta spanska igen... 
men kanske nån mer kurs är intressant.
Nåja, jag kollar ju än så länge bara.
Kostar ju och dessutom så har jag anmält Wilmer till agility också.
 
Skulle jag läsa upp betygen lite,
så skulle det vara just för att komma vidare i livet.
Komma utomlands, kunna bli tex spansk eller engelska tolk,
jobba utomlands, jobba med djur..... eller så. 
Jobba med utsatta djur i mexico, Tex.

1 kommentar:

Lilliss sa...

tycker jag att du ska göra om du känner för det,
gör ett försök!

krama om!