onsdag 10 mars 2010

Saknar tid med min hund.....

.
 
Försöker tänka på annat....
 
Spelade lite grann "PetVille" på facebook nyss...
Hann inte så långt, men man hamnar lite i annan värld
när man sitter med sånt pyssel, så ikväll kanske jag fortsätter.





Nu har jag suttit mig ner med Wilmer igen och
visat honom lite leksaker och pysslat lite.
Jag vet själv hur stolt man var då man var liten
och föräldrarna, samt sin syster ägnade lite tid till en.
Man värdesätte den väldigt mkt.






Men........
Så länge det är bråk på bråk på bråk,
så hindrar JAG att leva.. men ännu värre Wilmer!
Hans liv hindras!
Ni vet inte vad jag menar som sagt,
men finns en vän som jag knappt bråkat med förut...
Nu gör vi inget annat än bråkar.

När Wilmer var valp,
så började jag alltid dagen med att ta kaffe på min innergård.
Där stod jag på gräset och kastade "nasse". Lekte alltså.
Wilmer var alltid glad och jag också.
Sen flyttade jag upp till Haga, ett område norr.



Flytten.........
Första timmarna var Wilmer mkt orolig och undrade vad som händer.
Han hade då hunnit bli 10 månader.
Men han var ju ännu ung nog att en flytt gör mkt i hans liv.
Men samma natt, första natten.. blev ett rejält bråk.
Wilmer blev så klart ÄNNU MER stressad av situationen!
Men trots att jag ständigt höll kvar på mitt Nej
och att vi ska fortsätta med vinden IMORN,
så blev Wilmer utsatt av mer stress och oroheter den flytten.
Första natten.......

Övriga bråk där efter har varit Många...
Just med denne vän alltså.
FÖR många. Jag har bett om slut efter slut efter slut,
på dessa ständiga bråk, för Wilmer mår inte bra!
Mår jag inte bra, så mår han sämre!

Jag vill ha tillbaka det jag och Wilmer har, UTAN alla bråk!
Alla stunder och all glädje jag och Wilmer har, då bråk inte finns.
Bråken har gjort Wilmer stressad i dagsläget.
Vännen häver skiten över MIG,
men allt jag gör är ju att be om slut på varje bråk,
för min hund mår dåligt av dom!




Why???
Varför varför varför....
Varför tar bråken aldrig slut!?
Jag försvarar mig ju inte ens, allt för att bråket/bråken ska sluta!
ÄNDÅ fortsätter dom, fast jag bara en av oss bråkar vidare...
How come?? Whyyy??

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

ja ,nu får det vara slut på allt bråk, för det skadar jättemycket på djuren , sen tar det tid att få ordning på dem efter allt bråk som händer , så nu räcker det
Kram