tisdag 9 mars 2010

"Kvinnodagen"



Igår var det kvinnodagen....
En dag som är till för att hylla kvinnan kan man säga.

Som Richard skämtade till det på facbook igår,
"Jeg syntes det er helt greit med kvinnedagen je. 
Gratulerer med dagen alle kvinner der ute... 
Men ikke glem hvem som eier de 364 andre dagene da ;) "
 
 
För er som inte förstod, så skojade han om att Den dagen är kvinnans,
men glöm inte att resten av dagarna på året ägs av mannen.
Dessvärre så vill jag inte veta av kvinnodagen.
Jag äger inte den dagen heller, för några år sen.... det var den dagen 
en dåvarande pojkvän misshandlade mig på.
 
Skönt att dagen är över!
Även om jag inte spenderar dagen på polisstationen NU,
med att berätta intima detaljer och ta foton på skador på min kropp,
så finns minnerna ändå alltid kvar....
 
 
 
 

Inga kommentarer: