söndag 21 mars 2010

Happy Sunday

.
Linda åkte precis.
Wilmer har umgåtts med sin bästa kompis idag.
Han och Lotus älskar verkligen att busa tillsammans.
Jag och Linda har alltså umgåtts idag.
Var så länge sen vi umgicks och speciellt på tu man hand.


När hon kom i eftermiddags,
så kom hon först in på kaffe, så hundarna fick busa av sig lite också.
Sen efter kaffet, åkte vi iväg till Hageby rastgård.
Vi tänkte att vi kan ta in en till hund att få leka,
så Linda ringde sin farbror, som ju bor i närheten av rastgården.



Isländsk fårhund - Bild från nätet


När vi var på väg att gå, så kom en gotländsk tjej precis.
Hon hade en isländsk fårhund.. Den är släkt med västgötaspetsen bl.a.

Vi trodde först på avstånd att det var en röd shiba, men så var det inte.
Samma ras som Lotus är alltså, men med andra färger.

Gotlänningen undrade om vi ville gå in igen 
så hundarna får leka, vilket vi gick med på.
Hon var trevlig och hennes tik var väldigt intresserad av Wilmer.
Höglöp som hon ju också var så var hon allt extra intresserad.


Vi var på rastgården i en timma och jag fotade massor.
Krånglar dessvärre att lägga in foton, så ska se om jag vågar prova.
När jag försökte sist så gick allt bara fel hela tiden.
Trots att jag försökte starta om dator osv.
Vissa foton är nu svarta rutor, så för att foton inte ska bli så
och lixom aldrig gå att få tillbaka igen, så väntar jag.
Min dator är ju på service än, men borde vara klar i veckan.



Bild från nätet

 
Vi köpte mjölk och sen åkte hem till mig 
för att få i oss varm choklad.
Linda skötte kastrullen, så jag passade på att diska lite..
Vi flyttade oss till soffan efter chokladen.. Såg lite tv.
Nu tog vi oss en promenad i området också, innan Linda åkte.
 

Tack så mkt gumman! Jag har haft det trevligt!
Pyss på rej!

3 kommentarer:

Lilliss sa...

låter som att ni har haft det jätte mysigt!

kramar om!

Hemmet Är Min Borg sa...

så trevligt ni har haft det , och vad roligt för vovvarna att få träffas och leka
kraaaam

Tiggir sa...

Tack så mycket för en under bar söndag!!
Lotus gillar verkligen Wilmer!!
Love you gumman!!
Pöss på dig sötnos