tisdag 30 mars 2010

Intressant dag

.
Vid 15 så tog jag och Maria spårvagnen mot Söder Tull
och klev sen på bussen där, mot sjukhuset.
Jag skulle nämligen på gyn undersökning idag och Maria var sällskap.




Hageby Köpcenter


Efter undersökningen så promenerade vi mot Hageby centrum.
Vi kollade lite i butikerna där och inne på Arken zoo, så tjöt det väldigt mkt plötsligt.
Jag hade i samma veva titta på en konstig pryl till hundar
och då jag satte tillbaka den på sin krok så tjöt det precis samtidigt....
Jag trodde JAG utlöste larmet, men rätt så snart ropade dom ut ett meddelande i högtalarna...
Det var brand i byggnaden och vi måste ut ut varuhuset!





Utrymning av köpcenter


Vi gick in på Pressbyrån så länge, som är en liten kiosk utanför köpcentret.
Såg lite kul ut för de som satt inne på frisörsalonger eller spasalonger,
kom ut-springandes med hårfärger i skallen, eller med otorkade tånaglar från spa:et tex.
Sen när det var okej att gå in i Hageby köpcenter igen, så gjorde vi det.
Handlade lite och tittade runt lite till.
Någon kille i personalen på ica, betedde sig som om han kände Maria...
Men hon visste inte vem han var... hm..


Maria skulle in på Willys så jag höll hennes ica kasse så länge
och gick in på Clas Ohlson medan hon var på Willys.
Där inne fann jag några dörrklockor som lockade att trycka på.
Alla hade samma signaler, utan en av dom och den ringde dessutom väldigt mkt högre!







När Maria var klar så gick vi utåt och jag köpte en cheeseburger på McD,
sen promenerade vi oss hemåt.
Wilmer har vart ensam lite mer än 4 timmar idag
och nu måste han ut och rastas av, men fan vad trött jag är nu.
 


 
 
 
Har ett paket med jeans som jag haft med mig ut idag också.
Ska väga dom och se vad frakt kan gå på, men fann inte ett enda postombud i Hageby!
Finns ett nära mitt hem, men jag var helt enkelt för trött för att gå ditåt.
Kommer inte kunna slappna av förän det är gjort heller.
Imorn vet jag också att det kommer ta emot att gå ditåt.

Nu ska jag hur som helst vila lite, innan hunden ska ut.
Är helt slut just nu. Sen ska jag få nått i magen. Blir inget avancerat idag.

Tack gummiz, för sällskapet!
Spännande vart det med larmet och killen i kassan, och allt *hihi*

1 kommentar:

Lilliss sa...

tack själv!
blev en ordentlig promenad i dag!

jag har faktiskt ingen aning om vem killen på ica var!

kram!