onsdag 17 mars 2010

Avnjutning

 .


 
 
Nu tittar jag på Roomservice och provsmakar min kladdkaka!
Inte alls fel måste jag säga!
Trots att jag fick utesluta vaniljsockret, för jag inget hade.


Man kan göra lite hur man vill med receptet...
Vill man ha kladdigare, så låter man den stå kortare tid i ugnen bara.
Nu tappade jag lite bort tiden...
Hade tajmat på syrrans mobil, men när jag tittade igen,
så såg den ut som att den inte alls var på tajmer...
Blev fel hur som, men tack vare att jag fotar emellanåt,
så kunde jag se på fotona, vad klockan var.






Ingredienser:

    * 100 g smör/margarin
    * 2 st ägg
    * 2,5 dl strösocker
    * 1 msk vaniljsocker
    * 3 msk kakao
    * 2 dl vetemjöl


Gör så här:

Sätt på ugnen på 175 grader.
Smält försiktigt smöret i en kastrull på spisen.
Låt sedan det smälta smöret stå framme och svalna. 

Vispa ägg och socker pösigt med elvisp.
Tillsätt vaniljsocker och kakao och vispa 
med lägsta hastigheten på elvispen. 

Tillsätt mjölet. Tillsätt sist det smälta smöret. 
Vispa försiktigt till en jämn smet och häll smeten i en form 
som man kan smöra och bröa om man vill.

Grädda i 175 grader i ca 20 minuter i mitten av ugnen. 
Om man vill ha en kladdigare kladdkaka 
så tar man kortare tid i ugnen.
När kladdkakan är färdiggräddad låter man den svalna 
och stå kallt tills den ska serveras.

4 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

mmmm ser god ut ja,, det är roligt o baka
kraaaam

Tiggir sa...

mmm det där ser jätte gott ut!!!
Den där ska jag göra någon dag!!
Pöss & kram

Lilliss sa...

namnam vad gott!
fan nu vill ju jag också baka!!


pöss

Nettan sa...

MUMS!!!