lördag 13 februari 2010

"Sheltie"

.

Som ni såg i ett inlägg tidigare, så la jag in lite bra fakta om min ras.
Tänkte att det är ett sätt för er läsare att se vad sheltien är för ras osv.
Tyckte infot stämde så bra och var bra skrivet!

Fann en uppfödare i Canada och deras blogg....
Dom har ju inte det "klassiska" sheltie utseendet 
som man avlar fram i England och Europa,
men fanns så härliga foton i ett inlägg som jag bara tänkte låna för att visa er....
Så otroligt härligt med sheltiesar! 
Älskar rasen och se så underbart det är att se dom i flock:



 
Foton är lånade från "Laureate Shelties"

4 kommentarer:

Lilliss sa...

nej vad söta!

krama

Tiggir sa...

men gud vad söta!! & vilka bilder
kram

Cool Design Shelties sa...

Åhhhh, Disse billeder og disse sheltier er fra en opdrætter (uppfödare) i Canada og IKKE England!! Sheltier fra Canada og Amerika ser anderledes ud end de fleste sheltier gør i England og i resten af Europa!! Hoved faconen er anderledes og de er kraftigere bygget!

De Canadiske og de Amerikanske er i mine øjne langt de smukkeste sheltier :o) Men for god ordens skyld så er de altså ikke ens!

//Bente

Josefina sa...

Bente:
Ahaaaa.... jasså är det Canada!
Jag tittade inte så pass noga *hihi*
Jag tyckte att dessa shelties såg lite för "collie" ut för att vara England så blev faktiskt lite fundersam.
Dessa är mer collie i ansiktet och inte lika små och nätta som Englands shelties ja.. Blev fundersam på utseendet och tyckte att det inte var så "Engelskt"..

Jag gillar det engelska utseendet, men dessa foton jag fann är väldigt härliga måste jag säga!
Ska ändra i texten också förresten, så det inte står fel land på uppfödaren. =)

(tack för rättelsen)

Kram Jojo