fredag 5 februari 2010

Fredags Pyzzel

.


Wilmer innan läggdax igår
 
Nu gick Maria hem, hon har varit här i några timmar 
på kaffe och sen en xider var bjöd jag på också. cheers


När jag klev upp ur sängen idag, så skulle jag lägga över överkastet.
Har vädrat i natt, så hade överkastet över mitt täcke,
så skulle bara lite mer bädda sängen när jag gått upp.
MEN jag ser då att min katt har spytt överkastet under natten!!!!!!!
Ååååååååhhhhh, andas andas!!
Det är ett ikea överkast som jag köpte för 3 år sen,
och när jag skulle tvätta enligt anvisningarna, så såg det ut 
som man haft med en råtta i maskinen, för det var hål överallt!
Jag fick lämna tillbaka överkastet och fick ett nytt eftersom jag ju gärna ville ha det!
Tyckte det var så himla snyggt ju!
 
 


 
 
 
Nu när jag precis lagt på detta överkastet som jag inte haft på jätte länge dessutom
OCH är livrädd för att tvätta, med tanke på sist! Jaa... då händer detta! 
La på överkastet bara för 2 dagar sen tror jag det var.

Får köpa nytt tvättmedel (tog slut då jag tvättade häromdagen),
och sen i badkaret handtvätta, för att vara säker.
Kul att ta bort värsta spyan som hunnit sjunka sig in och allt..... not! yuck










How ever....
Sen satte jag igång med ugnen rätt så direkt efter att jag klivit upp faktiskt.
Har stått under natt, så medlet satt sig på bästa sätt...
Så städade invändigt av ugnen, som dessutom inte var Ren då jag flyttade IN, suck!
Konstigt att folk ALLTID glömmer ugnar! Hatar sånt!
Fick sen ta på mer medel och låta stå någon timma till, eftersom det ju var ingrott
och ugnen är dessutom gammal, så lite halvdant känns det ju.
En nyare ugn är lättare att hålla ren på nått sätt..
Men hur som så har jag i omgångar kämpat med ugnen.
När sen insidan äntligen var klar, så ser jag att understa facket, där plåtar ligger,
behöver också tas, för varken det facket eller plåtarna är ju alls rena! Meeeen!
Fast det orkade jag faktiskt inte med idag, så får bli annan dag.
Nu är insidan av ugnen i vart fall ren! Gick åt en Helt NY flaska med medel faktiskt!
Så får köpa en till, för att sen ta hand om plåtar och facket.








Sen satte jag igång att diska, då ugn var klar!
Skönt att ha disken borta, men samtidigt så var det ju dags för mat.
Magen ville verkligen att få mig att ta tag i detta nu....
Hade blandfärs över natt i kylskåpet på tining, så rörde ihop min gryta.
Massa kryddor så klart, och grillkrydda är favoriten!
Brukar ha cayenne också, men är slut sen ett tag tillbaka. Får köpa nytt.
Jag hade i all-around krydda, tacokrydda, kycklingkrydda, 
soya, ketschup, mjölk och grillkrydda så klart då.
Steker upp färsen, mjölk, kryddor och allt.... 
kokar upp pasta och sen blandar ihop allt till en gryta typ.
 
 


 
 
Frågade Maria om hon ville ha mat, men hon hade ätit.
Kaffe kunde hon gärna ta däremot, så hon kom förbi när jag ätit klart.
Senare bjöd jag på en xider också, medan vi såg på nya serien på 4an,
en komedi som heter "Sol Sidan". Rätt så kul faktiskt.


Vi ska på stan imorn och fixa lite... jag ska köpa hem smink som är slut.
Consealer, foundation, puder och några mer xider, för imorn är det fest hos Linda.
Hon ska ha ett homeparty hemma nämligen, så vi blir ett gäng.
Så vi var överens om att vi ska fixa lite innan läggdags, inför imorn...
och sen ska jag iallafall komma i säng i bra tid.
Så man orkar med morgondagen, samt kommer ut på stan i god tid!
Jag har varit på olika typer av homeparty förut...
Tupperware, orilflame med smink, hudvård osv........








För övrigt idag så har datorn krånglat vääääldigt mkt.
Har fått dra ut sladden för att det inte ens går att starta om datorn!
När jag sätter i sladden så har den åter igen stått och tuggat bara..
Kom aldrig in på windows! knockout
Men när jag vid ett tillfälle sen GJORDE DET, så passade jag faktiskt på
att spara Allt innehåll i datorn, över till min externa hårddisk.
Tänkte som så att om datorn krashar eller att jag måste formatera om den,
så vill jag inte förlora foton och sånt, så därför spara när jag ändå kom in i datorn igen.




När jag sen skulle försöka starta om datorn igen, så var det samma problem!
Men nu har jag iallafall sparat allt innehåll ifall nått händer! Skönt det!
Foton kan man ju aldrig ta om precis!
Får se om datorn krånglar imorn.... annars får jag väl formatera om den på söndag eller nått.
Imorn hinner jag ju inte med tanke på att jag ska till Linda på eftermiddan redan.
Kommer väl hem på natten någon gång, så...
 
 
Yä yä... Så där såg min fredag ut! 
Kryss och Kräm... Eller heter det Puts och krom?? whistle  
Tack också för sällskapet idag Maria!

1 kommentar:

Lilliss sa...

tack frö xidern, kaffet o sällskapet!

hoppas du får bort spyan från överkastet!

vi ses imorgon gumman!

-klapp på huvudet-