tisdag 16 februari 2010

Attans!

.
Jag har inte kunnat uppdatera bloggen på sistone...
Har inte kommit in i datorn nämligen.
Var igår det började krångla igen, för jag skulle in i datorn 
efter att jag vaknat, men den ville sig inte igen!
Formaterade datorn sist i lördags, men nu var problemen igång igår igen....

När jag väl kom in i datorn igår kväll, så ville den inte fungera normalt.
Bara timglas hela tiden så gick lixom inget göra.
Allt visade bara "programmet svarar inte", så var bara att starta om.
Dessvärre så kom jag inte in i datorn mer så det var ju kört!
Ser ut som att jag måste lämna in datorn och då kan den hamna en månad på service.

Även idag har datorn krånglat precis som igår,
och nu äntligen har jag kommit in i datorn igen,
men precis som igår så fungerar inte innehållet som det ska alls.
Därför passar jag på att försöka rädda vissa nya bokmärken på internet osv
som jag inte ännu har sparat sen datorn formaterades om i lördags.

Går inte att komma in på datorns "Dator", alltså dit där man ser alla sina disker.
Tänkte gått in på min externa och spara bokmärkena på den externa,
men blir ju bara timglas och allt hänger sig, så det gick inte alls.
Då satte jag i ett minneskort till digital kameran, och tänkte att jag kan 
spara ner bokmärken på det minneskortet,
men det funkade inte heller, för allt hänger sig och blir bara timglas hela tiden.

Hur som helst, så fick jag manuellt ta länk för länk och klistra in på nytt mail.
Sen skicka detta mail till mig själv..... enda sättet som fungerade.
Datorn är i obalans även nu när jag är inne i datorn, så får skynda mig att rädda allt.
Tänkte göra ett snabbt inlägg här i bloggen också.........

1 kommentar:

Purple Kitten sa...

Mattias sa att den nog tyvärr är påväg o krasha o att d enda man kan göra är o lämna in den =/.. Men säg bara till så kan han ju åtminstone kolla på den o se om den går o fixa på nåt annat sätt än en dyr reparation :S