onsdag 13 januari 2010

"Tunis"

.
Funderar på om jag hittat den soffan jag skulle kunna tänka mig....
Dessvärre så är det ju "fullpris" på den och inte en begagnad.
Är ju reor nu men tveksam på att denna är på rean.







Jag söker en "rejäl" soffa i mörkbrun läder, 
som inte helt ser ut som en "vanlig" Svensson soffa.
Vill ha en mer personlig variant och på nått sätt lite "lyxig" känsla.
Den måste passa in i min afrikanska/origentaliska stil och jag kommer sen att 
pynta med indiska kuddar och mysiga plädar av rejält garn.
Tror faktiskt att den ovan kan vara ett svar av det jag söker.

Dessvärre så är den ovan inte på rea, vad jag vet om....
så får se hur läget blir, för jag får nog leta vidare om det inte går.
Även om den "bara" kostar 10.995:- som en tre-sits.


Another One....
Dom hade en annan serie också, men den känns för "fluffig"....
Det är den på bilden nedan:



 Nää, den serien på de översta fotona känns så mkt bättre.
Inte helt fäst vid denna faktiskt, känns lite mer "tantig".


7 kommentarer:

Lilliss sa...

båda två är lika snygga tycker jag! fast jag är inte så stort fan av skin eller läder soffa!
Gillar mer tygsoffor och så ska dom vara lite "fluffig" i modellen!.

kram

Yvonne sa...

Den första är urfin! Otroligt snygg, och till ett pris som är en fjärdedel av vad man skulle kunnat förvänta sig. Men är det inte risk att hundar och katter rispar lädret?

Josefina sa...

Maria:
Beroende på vad man har för stil, tycker jag. För i mitt övriga å i mitt tema så blir tyg soffa å dessutom fluffig, helt fel.
Men i mammas lantiga stil tex, så skulle en lädersoffa va helt Fel.. Där bör det va en tygsoffa snarare.

Så beror helt på övrigt, på vad som passar bäst.
Har heller aldrig vart nått för varken läder eller skinn.. men i det afrikanska och OM man har bra inredning för övrigt så gör det sig. Men beror helt på hur HELHETEN blir som sagt =)

Josefina sa...

Yvonne:
Ja priset är himla bra mot vad det "normalt" skulle kunna väntas faktiskt!
Blev lite chockad :)
Katten river inte på möbler, så där är det lugnt och hunden river inte heller.. Han kan gräva ibland, men inte i skinn å läder soffor, bara tyg.
Om inte annat så är det bra pris, så att man kan chansa...
Fråga är om man kan få till NÅN extra tusing och köpa den *kliar mig i huvudet*

Lilliss sa...

Jag håller med!
skulle inta passa in med en tygsoffa i din stil!

Hemmet Är Min Borg sa...

riktigt snygga dessa soffor,till bra pris oxå
kram

Unknown sa...

Thank you so much for sharing......................



Use this keyword for getting more knowledge about Tygsofforr | Tygsoffa furniture.click on this hypertext.