fredag 22 januari 2010

Looking back.....

.
Jag ser tillbaka på min hemsida, druttizen.se
Jag är ju sån som alltid lättast skriver av mitt inre i dikter och sånt...
Så när jag på hemsidan läser mina gamla dikter så finner jag en från min tonårstid.
Den handlar om hur killar är som hundar.....


Killar är som hundar..
på ytan kan de verka söta och trevliga,
men kommer man för nära inpå, biter dom!

Dom dreglar, luktar skit och leker..
Dom nafsar en på hela kroppen,
trots att de kanske inte känner en..
Dom skäller och blir aggressiva utan anledning
och de springer efter allt de ser!

Blir dom hungriga måste man ge dom mat,
Skiter de måste man städa upp efter dom!
Dom drar i kopplet och förstör allt man äger!
I alla väder ska de vädras,
och man måste alltid göra som DOM vill!!!

Pratar man till dom så lyssnar dom inte..
Vill man resa bort ett tag så går det inte,
för dom vill inte vara själva!!!

Har man skaffat en så får man dras med den
Det är bara inse........
Dom förstör våra liv, ändå skaffar vi en ny
när den ena försvinner?!
 


Hundar är ju enligt många så här, så man får ju lite se humorn i detta med.
Killar också.. jag tyckte den var kul att läsa faktiskt hihi


Inga kommentarer: