lördag 9 januari 2010

♥ I'm in Love ♥

.
Ååååh! Jag söker ju på nätet efter ovanliga skålar...
Älskar ju inredning och hemma så har jag ett afrika/origentaliskt tema.
Jag söker efter ovanliga, häftiga och handgjorda hundskålar, samt kattskål.
Gärna i handgjort trä av något slag, som klarar av att ha vatten i sig...

Fann precis en variant på nätet som skulle passa mig!!
Finns dock ett litet negativt inslag av detta.... priset! 
Kostar ju omkring 90 dollar! Alldeles för mkt för en skål ju! (över 650 sek)
 
 


"Log Bowls"


Skålarna finns inte i Sverige som jag förstått det hela... då är det ju frakt också.
Dessa tillverkas i Canada av kanadensiskt trä och finns i massa olika färger.
Finns i alla möjliga olika storlekar också.

Jag hade valt någon snygg röd, eller en mörklila.....
Annars hade jag valt typ brun, natur, eller grå kanske.. 
Rätt så dyra hur somfrown










2 kommentarer:

Lilliss sa...

fan vad tuffa!
skulle man vilja ha till stitch!
men såna skulle man ju kunna göra själv väl??
hmm svarva ur en liten träbit som passar en skål eller.....

krama om

Josefina sa...

Har funderat samma...
Men dom har fixat in keramik på nått sätt som det verkar... hmm

Hade velat ha till Wilmer och Oliver, LÄTT! Passar så bra in i min hemmagjorta trästil, i waaaaant
Mailade till Canada och frågat lite sent igår :))