måndag 7 december 2009

Söndags Pyssel

 Fick ordning på extremt mkt i eftermiddag!
 Samlade staplar med källar lådorna, så allt sånt stod i hallen...
Då fick jag mer tomma ytor i lägenheten också.
Jag såg till att moppa golv, jag satte på kranen i badkaret och lät det stå på lite,
för har en lägenhet inte använts på ett litet tag så behöver rören "komma igång".
Jag fick in allt bra i walk-in closet och har riktigt bra här nu!
Förberett för målaren först och främst!





Vid 18.30 så kom Maria och Linda hit på fika.
Lotus var med och det uppskattade Wilmer till MAX!
Han behövde få slappna av med en vän lite med, för han vart ju stressad första kvällen.
Jag och Maria satt ju här första kvällen och han flåsa och skaka så.....
Han behövde få slappna av med en lekkompis lite faktiskt!
Dom var så glada att se varann och lekte för fullt här.
Dom fick sen varsitt ben av mig att tugga på också.






Närmare kl 22 kanske, så ville jag bara att nån ser till Wilmer,
så att jag kan bära ner lite lådor till källarförrådet.
Vill inte ta med Wilmer ner och kan ju inte heller lämna han ensam här...
Maria fråga om jag behöver bärhjälp så Linda fick passa hundarna.
Jag tog fram lite hundkex och leversnittar, ifall hon ville belöna dom.

Jag och Maria körde löpande band,
alltså att hon bär lådor halvvägs och sen hämtar jag dom hon lämnar
och går den sista halva biten med lådorna.
Så slipper vi gå på varann, på samma utrymme!
Det flöt på snabbt och fint, så allt blev taget! Tackar i massor gumman!!!!!
Så nu är även hallen tom på onödiga grejer!





När allt var nere i källarn, så tog vi en gemensam promenad.
Linda hade bilen på parkering till 23.30, så vi gick till den tiden.
Kom in nu för en liten stund sen...
Ska kika lite på nätet och sen lägga mig om en timma kanske.


2 kommentarer:

Lilliss sa...

jävlar vad tomt det blev!
tack för kaffet!

kram

Hemmet Är Min Borg sa...

det kommer att bli görfint där ,det ser redan mysigt ut
kram