onsdag 16 december 2009

Ops, we did it again!


 
 
Hoppsan! Har suttit med Maria tills nu, ops!
Eller ja, hon gick för typ 30 min sen.
Hon ville ta promenad vid kanske 22 tiden och sen var jag kaffe sugen,
så hon hängde med in hit och sen har vi tjatat "skit" till nu.
Allmänt trevligt helt enkelt. Sen kom jag på tvätten.
Den var alltså färdig, så inget så, utan bara att jag inte glömmer att hämta det som torkar.
Hade ju allt nere i källarn, så får inte glömma att hämta.
Maria kollade på klockan och såg att den var.... ja, tidigt på morgon!
HON börjar tvätta om två timmar hehe





 Lång promenaden
 
 
Vi tog en lång runda med Wilmer tidigare, eller ja... sent på kvällen.
Jag tog faktiskt termobyxor, mössa och så...
Släppte lös Wilmer vid ett ställe och vi har sparkat upp lite snö på honom,
det blir han lite busig av, snö glad som han ju är.
Man kunde se på honom, under långpromenaden, att han verkligen älskade promenaden!
Extra mkt för att det var snö också, helt enkelt!






Så här ser det ut Nu


Det snöar fortfarande!
Började ju söndag kväll och har hållt på hela tiden sen dess.
Plogbilar är nu ute och kör för fullt och än ser det inte ut att sluta snöa.
Ska bli kallare grader också vet jag..
Härligt när det faller stora fluffiga flingor, knaster under fötterna och snö man får kliva i.
Inte bara ett tunt lager alltså, utan mer snö.
Hör plogbilar non-stop här utanför och spårvagnsplogen har också kört ett par vändor.





7 kommentarer:

Lilliss sa...

hihihi tack för kaffet och pratstunden!


kram

Josefina sa...

Tack själv!
För promenad, KK.. ja alltså kaffe kompis hihi och tjatstund =)


Hmm... sova nu kanske?
Japp, så blir det hihi


- Kram Banan i tavelram -

Lilliss sa...

sov gott då gumman själv så ska man plocka ihop tvätten och gå ner till tvättstugan snart!

kramiz på dig då kk

Josefina sa...

hmm... ÄNDÅ sitter ja kvar.. hihi
näää, Wilmer ligger å fiser känner ja böööh, så ska släcka ner å krypa under täcket..

Kramiz kk hihi

Lilliss sa...

haha
fast dom luktar ju inte som en viss lotus fisar gör!

kramiz

Hemmet Är Min Borg sa...

visst är det roligare med snö ,vilka bilder ,jag ska oxå ta några foton här
kram

Tiggir sa...

Hihi vad söt=)
Vi måste lote vora vovvar ha litte kul i snön till sammans igen=)
Härligt det e med snön=)