måndag 14 december 2009

Ny vecka....

Jack hängare ska upp i hallen.... 
  .
 .
- Pyssel -
Idag pysslar jag lite här hemma igen...
Sätter upp ljusslingor, som jag påbörjade igår.
Rätt ljus på mörka små ställen, lyser upp och framhäver bra.
"Valvet" mellan hall och v-rum ........................................................... Väggen i köket lyser upp nu
.
.
- Fika kväll -
Förra veckan så skrev jag med Linda på msn, för jag hade inga pengar på mobilen.
Var så stolt över hur fin min lägenhet blivit sen dom målat om,
så jag frågade henne om hon vill komma innan eller efter jobbet nu i veckan.
Sitta och prata över en fika, så hon får se hur fint jag fått det efter min inflytt.
Jag blir lite sån att jag vill visa upp, då jag är stolt eller glad för nått hihi
.
I lördags så frågade Linda om hon kunde komma förbi på en fika på dagen.
Vilket gick bra för min del, så vi hade en ensamhets tid, bara hon och jag.
Maria bor ju nära, men ibland är det trevligt att träffas ensamma också.
Jag hörde av mig till Maria senare när Linda åkt hem, för att då träffa henne ensam också.
Så vi satt och hade det allmänt mysigt vi också, bara hon och jag.
Ibland vill man umgås i grupp och ibland bara på tu man hand.
.
Nu är det måndag och jag och Linda har planerat vår lilla träff efter hon slutat jobba.
Maria undrade spontant om vi vill komma upp till henne och ta fikan där istället vid kl 19-20.
Linda såg ju min lägenhet i lördags så visst det är okej för min del.
Så nu blir det kvällsfika där istället. Ska försöka få mat i magen innan, samt duscha.
Man blir ju så ofräsch när man pysslar upp saker på väggar osv hemma.
.
Behöver större borr, så pluggen får plats.....
. 
.
- Julträff -
På lördag ska vi träffas hela gänget och ha en jul-morgon tillsammans.
Blir nog mysigt! Vi tänkte från början ha att man samlas, myser och delar julklappar.
Nu är vi ju några som har det lite ont om cash dessvärre, men vill ändå ha träffen.
Nettan föreslog sist att vi kan ju va hos mig, som ett sätt att "inviga" min lägenhet,
samt att jag skulle ha julpyntat och det är ju en julträff trots allt.
Maria ville ha hos henne, så det blir där istället. Kommer bli trevligt på lördag!


1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

det kommer bli så fint i din lägenhet ,så roligt o pyssla lite
kram