söndag 13 december 2009

'Natural Espree'


Kollar lite på vilka sorter det finns inom den serie schampo som jag har till mina djur.
Den jag har nu heter - Natural Espree Aloe Oat Bath Schampo.
Det är bra om djuret har känslig hårbotten, klåda
eller irritation och går att ha både till katt och hund.
Nu känner jag dock att jag vill ha mer lyster och kvalité!
Min perser har bra päls med det schampot jag nämner ovan, men till min hund,
vill jag ha nått som ger mer glans, lyster och volym.

Kollade nu på vad för fler det finns inom Natural Espree, för det finns så många.
Fann två sorter som lockade lite extra just nu:



Plum Perfect schampo - Espree


http://www.waxohundochkatt.se/waxohundochkatt/images/shop/Plumperfekt%20bild2.jpg


Ett schampo med frisk och fruktig plommondoft för djuprengöring av alla typer av pälsar. 
Framhäver pälsens skönhet och bidrar till optimal volym och djup glans. 
Schampot är berikat med en mängd naturliga ingredienser av humankvalitet. 
Reparerar en stressad päls och sluter kluvna hårtoppar, 
som resulterar i en välvårdad päls med härlig lyster. 
Kan även användas på valpar och kattungar över sex veckors ålder. 
Innehåll: Vatten(ej tillsatt), kokosnötaserade rengöringsämnen(utvunna ur plantan), aloe vera, 
panthenol(mjukgörare), jojoba(återfuktare), A-,D-och E-vitamin. Spädes 1-16


och...




Citrusil Plus Schampo - Espree



http://www.waxohundochkatt.se/waxohundochkatt/images/shop/Cirtusilplus%20bild2.jpg

Detta schampo är utmärkt för att lindra hudproblem. 
Innehåller citrusolja kombinerad med tea treeolja,bassiasmör, aloe vera, 
örtoljor och andra för huden fördelaktiga oljor. 
Kan med fördel användas på pälsar som önskas med mycket volym, t.ex. bichon frisè, pudel etc. 
Är med sin formula mycket lenande för känslig eller irriterad hud. 
Kan användas på valpar över sex veckors ålder. ANVÄND EJ PÅ KATT! 
Innehåll: Vatten(ej tillsatt), kokosnötbaserade rengöringsämnen(utvunna ur plantan), 
aloe vera, panthenol(mjukgörare), jojobaolja, A-D-, och E-vitamin, citrusblandning. Spädes 1-8



Mer sorter finner du här!
och här!


4 kommentarer:

Lilliss sa...

använder också det schampot till stitch....kommer inte ihåg vad den hette som jag använde men det var en collie hund på med ett stetoskop runt halsen! (du kanske vet vilken jag menar)

krama om!

Josefina sa...

aa det e den jag har idag..
(Natual Espree Aloe Oat Facial Cleanser)

Den är typ slut så dags att leta ny.
Sen så är den mest för irriterad hårbotten, klåda osv, och det problemet har jag inte längre, så tänkte att istället för att fortsätta med den så byter jag sort =)

Lilliss sa...

nä har ju inte det problemet heller så måste kolla efter ett nytt med!
men väntar ett tag!

Josefina sa...

Jag vet inte om mitt räcker till att bada Wilmer, men är ju drygt så går säkert att ta det som är på botten...
Men är jag ute på promenad tex och han blir smutsig så behöver jag ju ha nått till tassar och mage hur som ändå.. =P