torsdag 10 december 2009

My spa corner


 Mitt badrum då det var nystädat





Jag har ju blått kakel i mitt badrum...
Tänkte på en lösning, om inte annat som tillfällig lösning...
Att sätta klister lappar (kakeldekor), på de plattor med blommor,
alltså över den där bården, kan man kalla den.
Sen köra det blåa med brunt.
Jag har ju natur och origentaliskt tema på hela min inredning, men inte i blått 
utan mer i lila och rött som just färger förutom natur som beige och brunt.
Nu är det ju jul och då tar jag MER av det röda så klart!
Men i vanlig vardag har jag ju en mix av rött och lila. Mörka nyanser, inte ljusa.
Sen är det viktigt att det är samma nyanser också!
Många kan ju ha tex en röd på den duken och sen en annan röd på gardinen tex,
medan jag vill ha så samma nyanser som går!

Men eftersom det nu redan är blått i badrummet som sagt
och det kostar en hel del att fixa om det, måla över osv...
Så tänkte jag kombinera blått och brunt.
Tänkte med några foton, visa er hur ljusblått och brunt kan bli tillsammans.









Fotot nedan har ju lite mörkare blå än det är i mitt badrum
och bortse nu ifrån paret och texten, för det är bara färgkombinationen jag visar:
 




 Brunt och blått tillsammans som kombination




Det blir alltså att kaklet är ju blått, så handdukar blir bruna.
Kanske även draperiet och mattan också.
Har ju nu ett ljusgrått draperi och en grå matta, men får byta med tiden.
Ska köpa hem handdukar först också. Har beigea från hemtex, 
så kan köpa till mörkare brun från hemtex i samma serie, 
så det är likadana handdukar och inte olika och sen kan man ha beige och bruna.
Varannan handduk är beige och brun alltså.



Sen ska jag ju smått börja byta ut annat i badrummet också...
Istället för de där fula väggskåpen, så har jag ett mörkbrunt skåp från indiska!
Sen ska snyggare krokar upp osv osv osv......


4 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

riktigt snyggt ihop
kram

Lilliss sa...

kommer bli riktigt tufft!

krama om

Anonym sa...

det var mycket intressant att läsa. Jag vill citera ditt inlägg i min blogg. Det kan? Och du et ett konto på Twitter?

Josefina sa...

Hejsan Anonym!

Kul att du gillar mitt inlägg :)
Det går bra att du citerar mitt inlägg i din blogg. Vad har du för blogg föresten?
Jag har twitter, det stämmer. Jag heter "druttizen" på twitter ;)