torsdag 10 december 2009

Dag 2 av 2

Klart!
Sitter nu hemma i en nymålad lägenhet!
Var väldigt seg då jag klev upp imorse, för jag sov ju knappt i natt igen...
Åt frukost hos Maria, jag hade med mig bröd och korv.

Vi gick sen lite på stan och fixade lite ärenden,
sen köpte hon Ballerina och så gick vi hem till Maria igen.
Camilla skulle upp en sväng så blev lite fika ihop och nu är jag hemma igen.








Målaren sa tidigare att han blir klart vid kanske 12 idag.
Såg nu en lapp från brevinkastet, om att jag ska kontakta nån viss
angående renovering av parkett och även då nämna om jag har djur,
och ifall dom får komma in med nyckel tex.
Hoppas jag får parkett igen hur som.... vet inte ifall dom gör om HELA golvet,
eller bara en liten lucka av parketten tex, som endel värdar gärna gör.
Trivs med golvet och vill inte ha golvmatta tex,
men gör dom bara om den lilla bit där det är förstört så kan det ju se dumt ut kanske...
Får se då jag ringer, hur dom tänkt sig detta.







Är ju så att då jag fick tillgång till lägenheten och kom hit dan efter,
så hade frysen läckt vatten som runnit ut på golvet och nått till parketten!
Frysen var inte HELT avfrostad och vi ställde ju en plastbunke under frysen,
som under den dagen hann att bli fylld med vatten!
Så bortsett från allt som redan runnit ut på golvmatta och ända till parketten,
så fylldes ju plastbunken och det är inte bra avfrostat precis!
Jag bad ju värden att titta på parketten för en planka är borta,
och de andra har rest sig, samt böjt sig så är som pringles chipsen i form.
Så nu fick jag ju lappen och vi får se vad dom säger..
 







Ska nu dammsuga, sen moppa och därefter få möblerna på plats i alla nymålade rum!
Så jag tänkte visa er för och efter bilder sen på alla rum!


PS. Super tack, åter igen till Maria 
som ställt upp med Wilmer under målning!


5 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

vad trevligt att det är klart nu, fin julklappa av dem :)) ,dem brukar göra så att dem slipar hela parketten o lägger i en ny bit där den rest sig,
hoppas att det blir så,
njut av det fina du fått nu ;)
kram

Hemmet Är Min Borg sa...

oj nu ser ja parketten, ja den byter dem ut
kram

Lilliss sa...

så lite så, han är så mysig och lätt att ha hos sig,
var bara att han och stitch skulle jävlas lite i natt bara!
haha vilken stil jag har på kortet, ser mulligare ut!



krama om!

Josefina sa...

Mija:
Hmm... ja som sa till honom igår att han skulle jävlas genom att kittla dig under foten och kitta med en fjäder i ditt öra.. inte F-N gjorde han det!
Han kommer aldrig bli som jag om han inte lyssnar *armarna bestämt i kors'

(ASGARV)

Lilliss sa...

hahahahaha dör av garv!