tisdag 8 december 2009

Furious!!!!

Imorse hade jag ett sms från min gamla värd,
det stod "Kontakta mig omedelbart" och sen namnet på värden.
Jag ringde honom förut då Maria var här och han mena på att det ska in mer nycklar,
och sen att det var en massa hål i väggarna och det får åtgärdas och jag ska betala.
Han besiktigade inte lägenheten innan jag flyttade in,
alltså efter killen Alexander, som bodde där innan mig.
Han kollade inte ens Alex städning för han litar på Alex sa han.
Värden och Alexander hade en bra kontakt och det har ju inte jag och värden haft.
Värden sa i tele nu också att det finns inget protokoll från besiktning på Alex.
Ja sa att, nä för du litade på han så gjorde ju ingen!
Hur kan du veta att alla hål är mina sa jag!
Värden menade på också att han kan ju inte veta om jag bara sitter och säger att hålen är Alex.
Jag vill bara inte betala för nått som Alex haft på väggarna sa jag.
.
 Afrika masker var det enda uppe på v-rums väggarna
.
.
Värden menade på att han kollade igenom lägenheten efter Alex vid två tillfällen
men fann inget att anmärka på, och sen var bara några spikhål lixom
och det är ju inget speciellt att reagera över sa värden.
Nä sa jag för när jag flyttade in så fanns stora märken rakt fram i köket
och sen även rakt fram i vardagsrummet, för där hade Alex en ikea hylla!!!!
Jag har haft afrika masker bara sa jag! Det blir bara små spikhål av det sa jag
och som DU nyss sa, menade jag på, så är det ju inget att reagera över!!!!
Jag sa att jag har gjort 4 hål i hallen, men de är inte så värst mkt heller.
Sen hade jag gardinstång också då....
Men värden nämnde att det satt spikar under fönster från gardin eller nått...
Jag menade på att det var ju Alex som hade hissgardin där ju!!!!
.
Jag var så arg förut att jag skakade!!!!
 .
 .
 .
 
 4 skruvhål från denna tyg hängning
.
.
Men hur kan han säga att han kollade efter Alex, vid två tillfällen,
men sen samtidigt säga att det inte finns papper på det!?!?
Till mig vid inflytt, så kom han ju aldrig och till sist sa han ju att han litar på Alex,
men ser jag nått så kan jag ju säga till....
När jag nu i tele idag berättade att Alex ju hade ikea hyllan, 
samt att han hade stora hål på väggen i köket också,
så säger värden, - "Men varför sa du inget då du flytta in isåfall".
Men... Vaaa??? Men värdar ska besiktiga och veta själva ju!!!!
.
.
.
På detta fotot ser man lite hål pluggar på vägg, bakom tv
Man ser att min tv står på bänk och inte hänger på väggen
.
.
Värden sa iallafall att han vill ha hälften för han ska sätta in målaren som får göra om nu!
Alltså med moms och sånt, så blir det typ 1000 spänn 
och han vill ha min nya adress att skicka räkningen till!
Värden mena på att jag ju bara bott ett år och det kan ju inte behövas göras om efter varje boende.
Har man bott 10 år så är det väl en sak men jag har ju bott ett år bara.
Kan ju inte se ut som en cheddarost, det är inte acceptabelt, mena värden!
Men.... Alexander bodde ju ett år och de större hålen är ju hans!!!!
Va faaaan lixom! Finns det inget protokoll så är det lika med att ingen besiktning gjorts
och att han inte kan skylla på mig!
  .
Sen har ju du och nya killen gjort upp att han ska ta den ostädad och det är ju okej, sa värden.
Ja svarade att jag ändå städat och det hade han sett sa han och även killen hade sagt 
att det var bra städat, så den biten fick jag bara bra på, men inte hål och sånt!

5 kommentarer:

Electra 225 sa...

Vad är det för en idiot.Han kanske har ett hål i pannan!!!!!!!!!!!!!!!

Hemmet Är Min Borg sa...

den idioten vill ja ringa kan ja säga ,ett sånt stolpskott

Angelina sa...

Om han inga papper har på förre hyresgästen så kan har inte säga att du gjort allt, han har inga bevis för att det är du! Det är HAN som gjort fel och kan inte anklaga på något som han inte kan säga till 100% att det är du.. Det går inte ta in en "konsumentombudsman" eller något för så här får han inte hålla på.... Han är ju helt slut i huvudet!!!

Lilliss sa...

vilken idiot!
han kan ju inte skylla allt på dig när han inte har några bevis och när det inte finns några papper på vad den andra hyresgästen har gjort för "skador" på lägenheten.
vet han inte om det är du eller om det fanns innan du flytta in så får han ju ta och stå för det själv.....kan ju fan inte bara anta att det är du, bara för att han litar och kom bra överens med han som bodde innan dig i lägenheten...säger det igen, jävla idiot!

Hemmet Är Min Borg sa...

de små hål som du har satt upp dina masker med, de e jättesmå sikar, och det är helt tillåtet, de ska ha ha helt klart för sig, sen undrar jag om den nuvarande som tog lägenheten har betalt full hyra, eftersom du ska betala 900 för ett par dagar,
han kommer ingenstans med detta