onsdag 16 december 2009

Fabric makes it Fabulous

Har nu borrat upp fästen och sen fått upp mina oanvända gardiner.
Dom är mörkbruna i sammet.
Har i ljuslila också, även dom är oanvända.
 .
Sovrummet Nu
 .
 .
Mamma hjälpte mig att sy de bruna och de lila, 
inför min flytt till Norrköping för 2½ år sen.
Hade högt till tak och tanken var att ha en mäktigt tyg och inte bara tunna enkla.
Så sammet var ett bra val tänkte jag.
Det lila fick jag skicka efter från Californien. 
Det bruna fanns från ett svensk-danskt företag.
.
Se nyans -Utan blixt och med blixt (Svårt att ta med blixt)
.
.
Dessvärre så var fönstrena alldeles för höga och trots att vi mätt någorlunda 
då jag tittade på lägenheten efter att kontraktet skrivits, så blev måtten inte rätt ändå....
Gardinerna blev alldeles för korta och då kunde det va!
Antingen skulle dom gå ner till golvet, eller så skulle det inte vara några alls.
Så var utan gardiner i den lägenheten så länge.. Kunde ju köpa nya längre gardiner,
men jag hann att flytta till Haga området istället och där fann jag andra som passade.
.
.
Ursäkta röran... Inte klar än men ville visa gardinerna
 .
.
De som jag hade i Haga, sitter i köket i denna lägenheten..
Känner dock att Dom inte riktigt passar där, utan dessa i sammet mer passar.
Nu är dom mörkbruna i sovrummet som ni kan se....
Får se hur jag väljer att göra i köket, men de som är där nu, är inte bra där.
De ljuslila passar inte riktigt där heller, så avvaktar lite.
Dessa bruna skulle vara bra i köket isåfall, men dom är ju bra i sovrummet med.. hmm.
Får trixa mig fram och tillbaka helt enkelt, tills det känns bra!

2 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

men vad mysigt det blir
kram

Lilliss sa...

det blev snyggt!

kram