måndag 7 december 2009

Ett steg i taget

Ja nu är flytten klar, nycklar lämnade och bara nu att målaren ska komma hit.
Han ska måla om hela lägenheten och sen kan jag sätta upp gardiner, tavlor osv.

Kostar ju lite att flytta...
Har betalat släpet på 350, bensin på 240 och en avgift till adressändring också.
Nu har jag till mat och sådant, men skulle behöva fylla på mobilen med 200...
Har ju inte räknat med julresan till Lidköping ännu, eftersom flytten var nödvändig att ha till.
Vet inte heller om jag hinner få pengar innan jul, annars är det på mellandagarna jag får dom.
Har inte beställt tåg biljetter än och vet inte hur det ska gå heller..
Julklappar är inte heller köpt, men får jag pengar innan jul, så går det ju lättare.
Dessvärre så blir ju tågresorna dyrare ju längre man väntar... men men
Sen är det nog många som reser jultider till familjerna, så det kanske är fullt?





Natti nu hur som! Imorn är det ny vecka, målaren ska ringa
samt att min gamla värd ska besiktiga lägenheten.. med eller utan mig vet jag inte,
men det märker jag väl, för han har inget sagt om det eller tid....
Bara att det ska ske på måndag.


Inga kommentarer: