måndag 14 december 2009

Ding Dong

När Linda kom hit häromdan, så ringde hon på dörren...
Wilmer skällde inte!!
Han är väldigt skällig i sig, men vet ni varför han inte skällde??

När jag var och besökte mamma sist, så var det ständigt dörrklocke ljud på tvn,
Wilmer trodde det ringde på våran dörr och skällde varje gång.....
Jag bytte då sms-signal till en dörrklocka som låter "ding dong".
Ibland satte jag på signalen manuellt, annars kom det ju sms.
Wilmer skällde så klart de första gångerna, men jag total ignorerade honom!
Han märkte att jag inte brydde mig...
Sen spelade jag upp signalen igen och han reagerade... sen igen och han reagerade mindre.
Sen har han därefter hört mobilen låta då jag får sms, så han är van nu.
Är ändå inte såå länge jag haft signalen så han lär sig fort!
 



Han reagerar inte på dörrklockor på tvn längre heller
och när Linda kom häromdan så skällde han inte som han alltid gör annars.
Han skällde mer då han förstod att hans numera bästa lekkompis satt utanför dörren,
men det är ju en annan sak det, dörrklockan skällde han inte åt!
 
 

Bild från nätet
 
 
Så har ni en hund som reagerar på dörren, sätt mobil på ding dong signal och ignorera!
Låtsas läsa en tidning då hunden kanske tittar på dig och undrar,
eller om den velar fram och tillbaka... ja eller hur din nu gör.


Inga kommentarer: