tisdag 15 december 2009

Another @fternoon

Lekte med Wilmer i snön ute för en stund sen.
Han älskar ju snö och blir så busig då han ser att det är snö ute.
Så vi busade lite tillsammans och jag sparkade upp en massa lös snö mot honom.
Det gjorde honom lite extra busig och hela han var täckt med snö.
När han tittade upp mot mig så hade han hela nosen vit också, hehe
Det har snöat sen igår och snöar än, så lagt sig en hel del nu.
Får ta med mig kameran ut sen....



Precis dammsuget hallen


Sen gick vi in och jag borrade upp brädan med krokar som ska vara i hallen för jackor.
Men jag tycker väggen är lite tunn, plywood skivor och ingen isolering,
så skruvarna lixom bara snurrar runt och inte vill ha fäste, så får se om jag kan lösa på bättre sätt.
Vet inte hur länge, eller hur många jackor väggen klarar, men än så länge sitter brädan.
Fick in pluggen till slut förresten! 
lite smått runt om hålet så det skulle bli större, sen fick jag in pluggen!

Nu har jag dammsuget lite snabbt överallt..
Tänkte ta mest på golvet, under där jag borrat, för det dammar ju från väggen.
Men drog över lägenheten lite snabbt också.
Måste säga att det är samtidigt skönt utan katt, samtidigt som jag saknar honom också.
Det är så mkt lättare att städa nu faktiskt! 
Inga hår Överallt, inget 'ögongegg' och ingen kattlåda!
Blir ju knappt alls smuts, hår eller annat från hunden, så mkt lättare nu!
Oliver är fortfarande hemma hos mamma. För att få det lugnare under flytten.



Perser bäbisar från nätet


Jag har ju perser för att få det jag vill ha, man köper en personlighet.
Många tror ju att katter går att byta ut på samma sätt som man byter gardiner hemma..
Men jag anser att man ska undvika att byta ägare för mkt!
Att ha en eller två ägare i livet är okej, men det blir för psykiskt att byta mer.
Det är oftast de som inte "köper sin katt" som byter hur som helst.




Min perser Oliver


Jag älskar Oliver och kommer behålla honom så klart!
Men nån mer katt blir det inte den dagen han går bort! Bara hund blir det big grin