lördag 5 december 2009

Aj Aj Aj

Gud så slut jag är nu!
Vaknade vid typ 4, men gick upp kl 5.
Gick genast in i duschen och när jag kom ut, så var kaffet klart.
Satte mig lite med kaffet, men sen fick jag se till att sätta igång.
 
Disken togs och köksbänken också.
Sprayade lite fönsterputs på kaklet i badrummet igen.
Blev ju blött och droppigt på väggar och rören, så ville glänsa upp det igen.

Kl 8 kom Nettan och Mattias.
Jag såg till att packa det allra sista porslinet och grytorna.
Sen kom Linda och Johan med släpet vid 8.30.
Vi körde genast igång och killarna tog första lasset iväg ensamma.
Tvn behövde nämligen stå upp i baksätet.
När dom sen kom tillbaka så var Maria med.

Det blev 3 vändor allt som allt!
Vi ställde in allt så gott som gick här på nya stället och
sen har jag att göra ikväll helt enkelt.
Har hållt på till nu, men långt ifrån klar.
Lastade precis ner lite lådor som ska vara i källaren.
Kände att det gick inte mer, för jag är alldeles för slut!
Inte ätit idag heller, så dags att lura ut nått....
Glömt att tömma det lilla jag hade i kylen på gamla stället,
så får ta det imorn och komma på nått att äta.



Bild från nätet


Är helt svullen på axlarna nu känner jag och fötterna pulserar...
Har iallafall satt ihop sängen och bäddat den..
Har ställt soffa och bord på plats, även tv med bänk.
Har packat upp endel i skåpen och flera tomma bananlådor har jag redan kastat.
Pulserar i axlarna med känner jag..

Så skönt att ha fått in allt!
Är inte helt klar med gamla lägenheten dock...
Har dammsugare, mopp och massa städmedel där borta..
Lite grann i kylen, så tänkte bara dammsugat och moppat,
torkat av köksbänken och ev även olja in den.
Sen är det bara besiktningen på måndag och allt är sen klart! ÅÅÅÅÅÅHHHH!
Längtar tills det är klart, hihi





Sen måste jag se till att jag har ordning på allt i denna nya lägenheten,
för målare ringer mig på måndag och kommer att antingen samma dag,
eller annan dag i veckan, att sätta igång och måla här.
Är ju hela lägenheten som ska målas så får ju ställa möbler och allt i mitten av alla rum.
Så ner i källaren med det som ska vara där, det underlättar.
Men shit så orkeslös jag är, så går inte mer alltså!
Fick avbryta bärandet ner i källarn. Får fortsätta vid annat tillfälle.
Senare eller imorn blir det


1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

nu är det bara det roligaste kvar då, att möblera och få till det som man vill ha de, kanske bättre målarn har gjort sitt först,
kram