söndag 29 november 2009

- Trevlig 1a Advent -

 
Idag är det 1 advent och normalt sett så vill jag ha pyntat med stjärnor i fönstren
och med röda dukar istället för lila osv.
Då ska man gå upp tidigt och ta en tidig morgon fika med någon nära vän eller så.
Så klart ska belysning vara dämpad, det är den iofs allt för min del,
men sen ska det vara tända ljus och trevligt!
 
Så här såg min 1a advent ut förra året, hemma hos mig:






På vardagsrums bordet hade jag lite godis i skålar.. lite juligt.
Tända ljus överallt är ett måste.
Det var också på lite julmusik på datorn och 
det blev tidig morgonfika med pepparkakor och lussekatter.
Varje advent var det samma sak. Tidig morgon med adventmys.
2a Advent bjöd morgonen på lite julbak av lussekatter, pepparkakor och sånt.


Denna Advent
Nu har jag gått upp av annan anledning denna advent...
Kunde inte somna förrän vid 2-2.30 och vaknade nu vid 5.
Kunde så klart inte somna om i vanlig ordning,
så jag valde faktiskt att gå upp nu istället.
Har även massor att göra här hemma inför flytten i veckan!
Städning är långt ifrån klar och lite till av packning är oklar.
Har ju packat allt i stort sett, men ligger små skit på varenda bänk och bord här..
Behöver bli av med sånt och sen ska ju köksbänk och hall bänk lackmålas också.
Är ju levande trä och hyllan i hallen, har katten haft matplats på så måste skura noga först.
Taket i dusch är inte påbörjat heller... vet inte än hur pass mkt jag kommer få skrubba
och hur lång tid det faktiskt kan ta... kanske tar mer tid än man tror.

På tisdag kan jag hämta nyckeln vid kl 13 och dom har inte målat om än.
Så jag måste ringa målaren imorn, måndag..
Flyttlasset kommer ju på lördag och jag vill helst ha målat innan dess.
Har ju djur för det första och för det andra så kommer ju alla möbler in!
Ska jag flytta ut varenda grej en bit från väggen då eller?
Då kommer det inte bli nån gå yta kan jag meddela!



Hur som....
Nu är vi uppe tidigt igen och trött är jag, men kan man aldrig somna så....
Fick sätta på musik på mobilen när jag lagt mig.
Gjorde en spellista på 8 låtar, som jag sen satte på högtalare
och då går ju de 8 låtarna och sen är mobilen tyst resten av natten.
Hann så klart inte somna förrän listan rullat igenom varje låt
och tog en liten stund att somna därefter också så klart..
Men var värt ett försök!




Bild tagen från nätet


Trevlig 1a Advent till alla er som pyntat och myser till det redan!

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

det blir roligt när du får komma in i nya lägenheten o ch fixa och dona
kram