torsdag 26 november 2009

"Tomten jag vill ha"

Saker som Wilmer skulle uppskatta!
Saker jag skulle kunna sysselsätta honom med hemma.
Han har ju aktiveringsbollar och sånt, men han behöver mer utmaning!
Han är ju mkt duktig på nosen och jobbar så snabbt att en aktiveringsboll inte varar länge.
Här nedan är flera alternativ på saker som skulle kunna införskaffas!




Beskrivning
Tug a Jug - Ny aktiveringsleksak. 
Lägg några godisbitar i flaskan och låt hunden få jobba för att få ut dem. 
Genom att dra i snöret kan godisbitarna trilla ut. Gjord av tålig plast som står emot omild behandling.
Finns i flera färger, men lila är såklart snyggast!






Beskrivning
Aktiveringsleksak från Karlie. Två olika "spel", ett på varje sida. 
Klassisk med klossar att gömma godis under och 
en kanske lite svårare sida med plattor som ska skjutas åt sidan.







Beskrivning
Nytt aktiveringsspel från Nina O. 
Hunden ska leta godis och komma åt det genom att dra ut luckor 
som har en fördjupning där godiset ligger. 
Svårighetsgraden kan ökas genom att luckan låses med en kloss. 
Klossen måste först plockas den innan luckan kan dras ut.







Beskrivning
Parkoppel av nylon som är ställbart. 
Man kan antingen ha två lika långa delar eller ställa in det så att det blir en längre och en kortare del. 
Det kan också ställas så att hundarna går tätt tillsammans eller med större mellanrum mellan sig. 
Passar därför mycket bra om man har en större och en mindre hund.

Small: Bredd 1 cm längd 2x40cm
Large: Bredd 1,5 cm längd 2x70 cm
 
 
 
 
 
Parkopplet är ju bra ifall jag är hundvakt åt någons hund och ska gå med båda i koppel..
Om jag är hemma hos mamma och ska gå med båda,
eller den dagen sen när jag dessutom skaffar hund nr 2, så är detta bra!

Alla varor ovan är tagna från nätsidan: fyrbent.se


1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

ok ,får kolla detta då :))
kram