måndag 30 november 2009

Sista November

Var hemma vid 22.40 förut, men små pratat lite i telefon tills nu.
Har haft Maria och Nettan här på fika tidigare.
Nettan hade med sig två bananlådor, tack i massor gumman!
Uppskattas verkligen! smile 
 
Maria följde jag till spårvagnen förut och då jag ändå var vid det hus,
där jag har ett källarförråd med saker i, så gick jag dit och kollade.
Rensade lite snabbt på sånt jag inte ska ha,
eller såg till att lägga nått i en annan låda, så att någon annan blev tom..
Vet sen innan att vissa lådor har så lite i sig att jag kan lägga innehållet i en annan...
Så tom med mig två tomlådor då jag ändå var där.
Tror det räcker nu, men det ser man i veckan.





Imorn kl 13 kan jag hämta nya nyckeln tidigast.
Ska då till lägenheten och titta på städningen osv,
och sen imorn kväll så kommer jag och Linda köra lite grejer dit.
Smått och sånt som krukor eller så....
Uppskattar det också! Tack till dig med! happy 

Kommer efter flytten att börja ensamhetsträna Wilmer med en gång.
Eftersom jag inte fått ha hund i denna bostaden så har det hindrat mig mkt.
Men i nya lägenheten kommer jag att börja om helt med Wilmer.
Kommer att stå smått i trappen, korta stunder....
Jaaa... ensamhetsträna som med en valp.
Han har ju separations svårigheter och får ren panik då man går..



Bild från nätet


Kommer först att bo in honom i kanske en vecka.
Bygga upp tryggheten i nya lägenheten.
Sen smått börja att försiktigt få honom att klara av att vara ensam i sovrummet tex.
Jag sover ju med stängd sovrumsdörr nämligen och då jag lämnar honom ensam hemma,
så söker han sig alltid till sovrummet, eftersom vi byggt upp trygghet där.
Så kommer alltså att efter kanske en vecka se hur han klarar att vara ensam i sovrum,
fast att jag är i lägenheten fortfarande.
Senare längre fram, ska jag kunna ta ett steg till och gå ut ur lägenheten.
Han får mindre panik om han är i ett rum, än då han är i en hel lägenhet.
Vanligt att hundars ångest minskar på mindre ytor faktiskt...

Hur som....
Imorn är det 1 December! Ska bli skönt att hämta nyckeln imorn!


1 kommentar:

Lilliss sa...

tack för inbjudan!