torsdag 26 november 2009

Helt slut nu!

 Har varit ute och farit i ett par timmar nu...
Först cyklade jag mot Ingelsta och där såg jag att endast EN hundsäng finns kvar!!!
Den sängen som jag såååå himla gärna vill ha juuuu!!!
Har ju dessvärre inte 500 till den nu, så skit också... 




Skinn imitation med fluffig dyna


Dom stängde när jag stod där och drömde, så jag cyklade vidare till coop.
Där inne drömde jag mig också bort, men här hade jag mer tid så var nog där i någon timma...
Jag kollade på deras tofflor bla. 
För jag har ju ett par slitna hemma, som jag köpte på coop förra vintern.
Valde ut två par, ett par mörka och ett par i den ljusare som jag har hemma.
Fanns flera korgar med massvis av tofflor. Såg att det kostade 50 eller om det var 59.
Därför kunde jag köpa två par. Minns ju att de kostade så pass lite förra året också.
Behöver verkligen kasta de jag har hemma och införskaffa mig nya nu.
 





Jag fortsatte sen in på byggavdelningen, där jag skulle titta på bets och tillbehör.
Jag valde två sorters sandpapper, mest grövre och sen ett mildare.
Jag fann inte den lack jag sist hade, men det fanns ett intressant i Beckers märke också.
Lacket ska ju målas på efter att betsning är helt klart, 
så att bordsytor tex, tål vatten utan att bli skadat.

Betset jag brukar ha fanns, MEN just det numret jag söker var så klart slut!
Verkar vara omtyckt färg, för sist jag betsade möbler så var just det numret slut ofta också.




Tomt på mitt nummer


79 kr går det på och kommer in typ nästa vecka, NÅN gång...
Kommer nog behöva två burkar till de båda möblerna jag har. Två eller tre st.

Jag drömde väl i en timma inne på Coop som sagt.
Fick nöja mig med att det inte gick att köpa betset idag.
Får återkomma helt enkelt..
 Måste ju sandpappra möbler hemma först, så lugnt att betset var slut.
Tänkte mest att det var smidigast att ta allt på en gång.
 
Vid kassan så gick det på över 600 kr!!!!
Jag fick kolla på kvittot och då ser jag att tofflorna kostar 299 STYCK!
Jag fick gå till receptionen och säga att jag ångrade köp.
Det stod inget pris på denna "korgen" med tofflor menade jag på,
så jag antog att det var samma typ av tofflor i alla "korgar".
Det stod ju typ 50-60 kr på en av toffel korgarna.
Hon sa att de jag valde var äkta vara. De andra är inte äkta och därför billigare.
Jag bad om pengar tillbaka hur som....
Får väl köpa de till "rätt" pris, då jag kommer tillbaka för att köpa betset.





Jag cyklade sen vidare till Maxi!
 





Köpte även lite choklad på coop, för jag kände att jag behövde lite energi!
Även inne på Maxi så drömde jag mig bort.
Var inne där längre än jag var inne på coop och nu var det mer mat och hushåll som skulle handlas.
På coop var det ju för behandling av möbler som jag åkte dit för.
Tycker coop bygg har både bra service, priser och varor.

Maxi hade den lacken jag brukar köpa till möblerna jag målat.
Köpte den inte, men bra att veta att den finns.
Tror jag väljer den andra som coop hade faktiskt.

Dom hade en katt och hund julkalender på Maxi förresten! haha!
Vilka idéer dom har!








Hemma
Jag var hemma vid 21.30, helt slut från allt och dessutom cykling med alla varor på det!
Alla dessa backar i denna stan är mysigt om man inte ska ut med cykel.
Wilmer var glad att jag var hemma! Han fick lite mat och lite bus med mig,
sen tog jag med honom ut på en promenad i området.
 
 


 
 
Han uppskattade promenaden mkt och han t.o.m gjorde vissa "trick" för att göra mig glad.
Imorse kom han och la sig intill mig i min höjd och det var mysigt!

Väl inne igen 22.20... helt slut som jag är.
Så ser jag hur glad Wilmer var!
Passade på att leka lite med honom och han tyckte verkligen om det.
Jag avslutade leken innan han blev för trött eller "skällig".
Så det har varit en trevlig promenad, lek och även morgon mys idag.
Nu sover han här lite....

Förresten, det är ju 1a advent på söndag redan
och dom har pyntat lite med belysningar i träd och sånt på stan.
Även fyra stycken ljus är uppsatta vid ingelsta rondell.
För varje advent så tänds ett ljus, som en adventsstake alltså.
Såg spårvagnen att iallafall en av dom, redan har en tomteluva, så mer kommer.
 




Rondellen här uppe i Haga!
Lysande träd runt om hela rondellen. Varje år samma sak. Mysigt.

Inga kommentarer: