fredag 27 november 2009

Friday Night


Jag höll på att sandpappra bordet och kände hur trött jag var...
La mig utåt mot mattan på golvet och kopplade av.
Maria skickade då ett sms och undrade om jag vill komma förbi på en fika.
"Ja visst", tänkte jag och reste mig.
Så jag gick hemifrån vid kanske halv 5 i eftermiddags..
Tog en timma nästan att promenera, suck.. Tur vi bor nära snart!

Vi fikade ett par timmar och sen behövde Wilmer verkligen gå ut!
Så vi tog oss en långpromenad ihop!
Väl färdigpromenerade så var ju klockan så pass att jag fick tänka på hemåt refrängen..
Tar ju en timma att promenera också lixom.
Maria bestämde sig för att köpa Max mat, så vi tog följe dit och sen delade på oss där.

Gick bra ute med Wilmer!!
Fredag och allt, så var det ju fulla folk, en champagne kork som flög iväg, 
folk springer, några tar en tidning ut en Metro gratis låda... 
raggarbil med hög musik åker förbi flera ggr, polisbilar stannade En bil, 3 polisbilar var dom..
Så blå ljus, massa rörelser överallt, höga röster och skrik överallt.....
Ja så såg hem promenaden ut och vi var sen hemma 22.30.
 
När vi gick Till Maria så var det en väääldigt rusningstid!!
Men Wilmer skötte sig bra och han gjorde knappt nått direkt utfall heller.
Blir ju mer promenader bland folk sen efter flytt..
Han gör faktiskt mer utfall ju mindre folk det är, än att vara bland en folkmassa tex.
För det första så är ju folkmassan väldigt energitagande i sig 
och sen är det ju för många att rikta in sig på.
Medan det är lättare att göra utfall på glesare folkmängd så att säga.
Men men.... vi ska ju träna på att lita på folk både om det är många eller få.
Wilmer har fått massa promenad och stimulering idag! Nyttigt för han

Tack gumman för fika, promenad och trevligt sällskap!!


Inga kommentarer: