söndag 4 oktober 2009

"Snoddaz"

Jösses vad tiden gått iväg idag....
Skulle ju skriva nån rad på twitter emellanåt, eventuellt sa jag tidigare.
Inte har jag sett på mobilen, mer än då jag ska ta kort, eller filma. haha!
Jag körde nyligen hem min syster in till stan, Lidköping alltså.
Mamma bor ju som sagt 8 km utanför stan.

Vi kom hem från vårt resande vid 17.50 och då plockade vi Först upp syrran,
sen åkte vi alla ut hit till mammas place, för att tillsammans uppleva valpen.










Wilmer går så otroligt underbart ihop med ALLA hundar oavsett ras, kön osv!
Vi fick dock liiiite grann Ändå vakta på honom, 
för han visade tänderna till valpen då den lille skulle ha mat,
och sen små nafsade han bestämt på valpen, för att visa att JAG ska ha, INTE DU!!
Det var ju valpens mat, men det vet ju inte Wilmer.
Naturen i honom vill ju lite försvara sin mat så klart.


Senare var det även ett hund ben som Wilmer ville försvara.
Vi tog nämligen fram Alwin's ben och Wilmer ville inte riktigt "dela" detta.
Nått som ju är Väldigt viktigt är att Wilmer INTE glöms bort!
Vi ska inte Fya honom, det är Inte bra!
Vi ska istället berömma Massor då han nosar Fint på Alwin,
då han låter Alwin få titta på leksakerna, eller då Wilmer är duktig med Alwin.
Så gör ju polisen med sin fostran till hundar i tjänst också.
Dom fya aldrig, utan istället berömmer allt som Är just BRA!
Vilken hund vill. INTE .jobba hårt för beröm??
 
 
Wilmer ändrade sig Direkt då vi slutade fya när han var för hård med valpen,
och då vi Istället började berömma allt bra han gör med Alwin istället.
Vi såg tydligt hur mkt bättre Wilmer plötsligt blev då vi slutade fya!
Det är ju på detta sätt man får en samarbetsvillig vovve.










Inga kommentarer: