söndag 11 oktober 2009

Saturday

.
Nu har jag precis kört hem syrran in till stan.
Wilmer sitter i fram och syrran satte sig i baksätet haha!
Det ser för roligt ut att se Wilmer sitta där i sätet och titta ut.



Wilmer & Alwin



Vovvarna har lekt för fullt och dom leker mkt bra ihop!
 Wilmer har lärt sig att anpassa sig och det lärde han sig fort.
Däremot så vet han inte hur hårt man leker utomhus så jag får
helt enkelt utsatta dom och vara bestämd.
Lära honom att det är samma som inne.

Eftersom Alwin håller på att bekanta sig ute så avvaktar jag med lek ute.
Bättre att vänta tills Alwin är mer bekant ute.
Wilmer rusar ju omkull honom hårt annars och det är inte bra
i början när Alwin är ovan att vara ute.

Har varit massor i månader nu och det ledde till ångest, men även näsblod.
Har vart för stressad bara. Blöder aldrig näsblod
men händer det så har jag varit för ansträngd för lång tid.
Hade ju även svårt att slappna av och coola ner då jag satt
med papper i näsan och skulle få det att sluta blöda.
Även Då kom jag på mig själv att stressa och spänna kroppen.
Svårt att koppla av dock för det är ju ny bostad, valp, ekonomi, Arne-krångel,
snart jul, resor fram och tillbaka osv osv osv...... Full rulle psykiskt!


Har i typ två dagar haft ont i en visdomstand.
Alltså den finns inte ännu, utan roten på den växer lite extra nu, så det känns rejält.
Så det är ingen tand än, men grunden på tanden växer som sagt.
Har haft ont så förut också, men däremellan känns inget alls,
utan bara vissa få perioder som den verkar växa lite extra, då värker tanden!
Störande... Men går snart över vet jag. Bara att låta tanden vara.









Ikväll har vi mumsat på chokladpudding som sagt.
Syrran, mamma och jag. Hundarna har busat, sovit och busat igen och igen.
Vi såg på Körslaget. Vet inte vilken kör jag hejar på än faktiskt..

Har haft lite små koll på fotbollen också.
Sverige och Danmark har ju haft en viktig match ikväll. Mamma har ju inte 5an,
så jag har kollat ställning på nätet, mot slutet av matchen.
Sverige förlorade. Det blev 1-0 till Danmark.

Jag och syrran pratar om att på tisdag ta oss till pappa igen. Spela lite wii och så.
Är ju inte hel bestämt, men vi har tisdag i tanke.


På torsdag. åker jag från Lidköping.
Kommer stanna hemma i Norrköping i två veckor.
Sen kommer jag tillbaka hit igen, för att stanna ett litet tag igen.
Nä nu ska vi sova här! Puss och kram, ses på stan!

Xoxo

1 kommentar:

Emme sa...

Usch, jag har hört så mycket om visdomständer, många opererar bort dom tänderna helt. Mina har inte kommit än, men kommer nog snart :(

Kul att ni valde namnet Alwin till valpen! (Alltid bra att ha (framför allt) vokalen A och I, lättbetonade!^^)