fredag 2 oktober 2009

Preparations

.
 
Samtidigt som nu idol är på tvn så bakar jag en paj.
Det är jag som bakar bäst blåbärspaj så jobbet gick automatiskt till mig.
Uppfödaren har förlorat en hund nyligen genom en trist händelse,
så vi tänkte visa lite uppskattning genom paj.








Den står nu i ugnen och ska stå inne i 25 minuter.
Efter idol ska vi lägga oss. Marsan såsen vispar vi imorn bitti.


Tidigare idag så hade morfar sett mig gå en promenad med Wilmer,
så när jag kom hem igen så tittade han förbi.
Han skulle sätta upp en grind till valpen som vi hämtar imorn.
Han är ju snickare och jobbat mkt i Norge i sina yngre dar.
Han fick se kompostgallerna och måttet vid trappen,
sen fick han hemma hos sig komma på en lösning på hur grind ska vara.

Han har nu byggt ihop en lösning som gör att man kan öppna grinden,
samt låsa den och allt, på ett väldigt snyggt och smart hemma sätt!
Precis som en barngrind, fast hemma byggd!








En där nere vid trappen och en där uppe så valpen inte ramlar ner på natten.
Vi vet ju inte vad valpen gör då vi sover och skelettet är ju skört som valp.
Så vi har en sån här grind nu i början bara 
och sen försvinenr den när valpen växt till sig lite.

Ska bli spännande att lägga sig ikväll,
eftersom vi ska vakna till att göra oss klara inför vår resa mot Västerås.
Ska bli så spännande att hämta lilla valpen där!
Vi ska vara där vid 12.30, så behöver väl åka från Lidköping kanske runt 9.



Inga kommentarer: