onsdag 7 oktober 2009

Lot on my mind...

.





Idag har vi städat lite här igen.
Mamma dammsugade, så jag tog intiavitet till att moppa golvet.
Mormor och morfar kom förbi förut på eftermiddan,
så tur att jag köpte hem lite ballerina kakor då jag åkte och handlade igår,
för det var inte alls fel att ha till kaffet.

Dom tyckte båda att Alwin var väldigt fin!
Han var dock så trött från lek då dom kom förbi,
så Alwin låg mest i datarummet och sov.

Morfar tycker det är störande att Wilmer är så nervös av sig.
Jag säger att han inte är nervös, utan bara reserverad. Det förstår han inte, morfar.
Han säger att Wilmer ju träffat han flera ggr nu ju.
Wilmer har träffat morfar kortare stunder med långa mellanrum mellan träffarna.
Den senaste veckan har dom väl träffats några ggr, men då under kortare stunder.

Att Wilmer inte skäller ut honom ser JAG som framsteg.
Har sagt att rasen i sig är känd för att vara reserverad och Wilmer är så.
Tar tid för Wilmer att släppa in folk i sitt liv, så är det bara.
Morfar tyckte jag måste få hjälp med det eller få ordning på det.
Men han är inte nervös nu sa jag, han är reserverad bara! .Suck





Jag har sökt lite efter lediga lägenheter också. Hittar dessvärre inte mkt att söka på....
Fanns en som jag hoppade på att få visning på.
Fick idag svar på att jag .INTE. blivit erbjuden visning, i vanlig ordning. .Pust


Har massa paket hemma också, som både kommit
och som Är på väg med posten.
De är betalda, förutom det som är på väg från H&M nu då.
Det innehåller en fodrad ute väst med päls på luvan, då min nuvarande är för liten.
Sen är det en kjol och två tröjor. Är typ allt det bara.
Har ju riktigt kasst med varma kläder, så fick beställa lite nödvändigt,
trots att jag länge suttit och funderat på om jag kan ta mig råd.
Kläder behöver man ju men finns sällan över att handla för känner jag.
Paketet kommer i två eller tre delar, så allt betalas inte på en gång, utan två.

Behöver ju byta lägenhet av flera anledningar för att det ska gå runt bättre.
Hyran höjdes ju lite VÄL mkt vid nyår och grannen ovan klagar ju både
då jag har EN vän över eller om hunden andas.
Så har inte brytt mig om hemmet alls känner jag,
eftersom jag letar ny bostad hela tiden.

Grannen jobbar ju på sjukhuset och går upp tidigt, lägger sig tidigt.
Jag får inte låta alls. Knappt så jag vågar andas.
Så jag känner att jag vill hitta en ny bostad, en trivsam,
där jag skulle kunna bo en längre tid. Orkar inte flytta varje år tex.


Ja det är en del i tankarna nu känner jag, bostad, brist på kläder,
fixa i mitt hem, behöver ny soffa, behöver verkligen klippa mig, snart jul
och .HUR. ska jag få ihop pengarna till den .valp 
jag tingat av en uppfödare i Linköping?
Det var ju löst men nu har det ändrat sig under sommaren,
så fått tänka om angående valpen.


Mkt tankar som sagt.....

2 kommentarer:

Lilliss sa...

Allt löser sig ska du nog se!
vet att det kan kännas jobbigt gumman, men ny bostad får du nog snart!

saknar dig!

kramas

Michaela sa...

Ja, suck. Så säger jag också när folk påpekar att min hund är "rädd" när hon bara är reserverad. Kan inte folk förstå att alla hundar inte gillar alla människor, framförallt människor de inte känner. Gudomligt söt liten Alwin :)