onsdag 28 oktober 2009

A lot goin on


.
Nu har Nettan varit här sen 18 tiden. Åkte precis.
Vi fikade och hade det allmänt trevligt bara.

I helgen är det Halloween fest på fredag och sen har Maria tjejkväll på lördag.
Jag är klar med min outfit som häxa känns det som.
Vart lite short notice om att festen kommer vara, så lite panik vart det om vad man ska vara först. 
Ville ju inte ha en för enkel utklädnad heller kände jag.
Så nästa år kan vara bra att inbjudan kommer typ 1 ½ månad innan.
Då hinner man beställa, tänka ut outfit osv osv.

Men hur som så är jag nog klar och jag fick i sista utväg bli häxa.
Kom ju ihåg härom kvällen att jag ju var häxa tillsammans med Carima och Anna på en a
v skol karnevalerna och då hade vi nån svart klänning eller vad det var, mantel/cape över..
ingen peruk, utan vi tuperade håret väldigt mkt istället och spraya det i massor sen. 
Svart och sotigt ansikte hade vi. Massor med svart ögonskugga i ansikte alltså..
Ja vi löste det på ett bra sätt hur som och blev riktigt snygga häxor. 
Läskiga och bra outfix det vill säga.

Tänkte haft en läcker mantel över faktiskt, men så krånglade betalningen och nu är det för sent.
Dom hade inga bra sätt att betala. Man skulle ha mastercard och visa, eller ta på faktura.
Jag kunde inget av det. Har Maestro kort och det går inte.... Ja nu är det för sent hur som.
Denna capen/manteln var det annars:








Lite grann tufft kommer det nog bli att det är två kvällar så nära varann också.
Halloween på fredag som sagt och tjejkväll på lördag.
Endel ska nog dricka på lördagen dessutom och jag kopplar ju utklädnad och halloween 
till fest så kommer absolut att festa på fredag. Lördag vet jag inte.
Hoppas så innerligt på att jag inte kommer vara bakis på lördag bara!
Sen ska man upp på lördagen och göra sig i ordning för ny "fest" eller kväll..
Eftersom jag kommer tupera håret rätt rejält på fredagens fest, 
så kommer jag få duscha lite längre på lördag för att inpacka håret så det blir utrett igen.
Sen ska sminkning och allt på igen. Tror jag kommer vara trött och seg på lördag.

Samtidigt som jag inte vill anpassa mitt festande alltför mkt på fredag,
så är jag ändå lite rädd för att bli bakis på lördag.
Jag festar ju så pass sällan att jag lättare blir full och lättare också då bakis.
Ju oftare man dricker, desto mer är kroppen van att hantera alkohol som sagt.

Så lite tufft är det ju att kvällarna är inpå varann, men det är bara att ta det som det är.
Vet inte så mkt om vad vi ska göra på lördag heller faktiskt.
Ska höra om det i dagarna också. 
Men vi blir som sagt några tjejer och det är det enda jag vet än så länge.




Flytten
Över till nästa tankar, så är det ju så klart flytten som hägrar!
Fick hem flyttkartongen som sagt idag och ska rensa lite på sånt 
som man samlat på sig och sen packa så mkt jag hinner.
Jag reser till Lidköping igen på måndag och stannar 1 ½ vecka kanske....
Vet inte säkert, men sen ska jag hem och fortsätta packa och fixa.
5 December är flytten satt och det är en lördag. Då kan alla bäst.
Så under veckan ska jag väl köra lite kartonger och små börja.

Alltså jag ska iväg imorn och välja kulör till sovrummet, 
för det var ganska slitet på väggen att målare kommer och målar om i sovrummet.
Jag ska prata med ansvarig om att måla om även hall och vardagsrum i samma kulör.
Tänkte mig cappuccino som sagt. Se nedan:






 
Någon sån nyans av cappuccino. Kanske lite ljusare då.
För den färg i hallen nu är ljusgrön med bård upptill.. 
och i vardagsrum är det en röd- orange tapet med bård också. Jobbig färg.
Så tänkte höra om vad han säger om detta.
Antingen om värden står för kostnad på det också, fast JAG målar den delen,
eller om jag får både bekosta och måla just den delen.
Som sagt.... sovrummet både Dom bekostar och målar.

Får se vad han säger, för jag skulle isåfall vilja få det målat dagarna innan inflytt.
Kan inte advents mysa i den jobbiga röd- orangea färgen, svårt svårt!!
Då kan jag och nån eller några tjejer måla dagarna innan själva inflytten isåfall.

Ska se till hur som att nu packa järnet innan helgen, sen är det två kvällar,
sen åker jag på måndag som sagt och när jag sen är hemma igen,
så fortsätter jag packa, fixa, frosta ur frys osv osv.....



Sa upp lägenheten idag också....
Kom bara till hans telesvar så fick prata in mitt meddelande där.
Sa att han kan ringa om det är nått han tänker.
Tänker be om bekräftelse från honom, om jag inget hör.
Vill gärna ha bekräftelse på detta innan månadens slut.



Inga kommentarer: