fredag 2 oktober 2009

Kylig natt






Mamma och jag kom precis innanför dörrn nu.
Var bara att gå upp och lägga oss direkt.
Vi har varit hos min moster Lotta, för hennes kille fyller år.
Vi var hos dom strax innan 18 och kom nu hem som sagt.
Var trevligt att sitta och prata i timmar och det bjöds på smörgåstårta,
glasstårta med kaffe till, samt öl till den som ville ha.
Så jag tog två stark öl ikväll sammanlagt. Var inte helt fel!





Vi fick åka försiktigt hem nu för det är så otroligt mkt vilt på vägarna om nätterna.
Massa rådjur och älgar tex.
Vi såg ett rådjur och en hare nu när vi åkte,
så var ingen fara, men båda var nära vägen så...
Är noll gradigt ute nu och rutor blir lite lätt frostiga.
Har ju regnat mestadels idag, även haglat faktiskt!
Men sen blev det bättre väder och då var det bara lätt höst kyligt väder med sol.

Nu när vi kommer vakna så är det fredag.
Då ska vi ordna inför valpen som vi ju ska hämta i Västerås på lördag.
Vi tänkte ha med oss blåbärspaj och den blir det jag som får göra nu under fredag.
Eftersom jag gör det bättre. Min specialare.
Så vi får väl lite nu att göra under dagen.
Sen ska jag se på idol på fredag kvällen och därefter lägga mig.

På lördag kväll sen, så tänkte vi ha på tvn för att 'Körslaget' har premiär på 4an.
Vi kommer säkert greja med valpen, men kanalen får vara på hur som.
Brukar gärna följa Körslaget faktiskt.


Nä.....
Nu måste jag sova. Klockan är i skrivande stund 1.48,
så kan vara dags att avsluta denna torsdag nu.


Kram banan, xoxo

2 kommentarer:

Nettan sa...

Upp till bevis! Jag vill ha blåbärstårta bakad av dig när du kommer hem! ;)

Jojo sa...

Paj menar du *tihi*
Ja det får jag väl fixa nån kväll då =P