torsdag 8 oktober 2009

Dreaming of McDreamy

.

Inte i natt, utan natten innan,
så drömde jag nått som fortfarande sitter så starkt i minnet.
Känns lixom så som att det ett Faktiskt hänt.







Jag drömde att jag var en läkare i sjukhusserien .Grey's Anatomy.
Det var alltså ett riktigt sjukhus och ingen tv serie.
Personerna i serien var också med i drömmen.
Jag och McDreamy, alltså Dr Derek Shephard som han
ju heter som tv karaktär, han hade jag ett förhållande med, men ändå inte.
Det var som att jag var Meredith.. Jätte konstigt, men som att jag var hon.







Jag var inte ihop med Derek, men vi hade nått romantiskt
och flörtigt mellan oss, precis som i serien på tv.
Mer eller mindre ett förhållande, precis som mellan dom på tv.
Jag skulle ha en operation och då jag opererade så upptäcker vi som är i salen,
att det patienten lider av är väldigt smittsamt. 
Alla som har tagit i denna patient, måste leva 2-3 veckor i karantän!







Vi fick samla alla som tagit i patienten
och Derek var en av domså jag rusade runt och sökte honom i sjukhuset.
Jag fann honom i en annan sal och i korridoren
så berättade jag att patienten bär farlig smitta. 


 Han fick godta meddelandet om att leta inlåsta en tid.
Däremot då jag berättade meddelandet för Issy
och hon ville inte alls leva i karantän. Hon skulle jobba!!





Envis var hon, med jag fick tala om att det är bättre
att vara i karantän i 2-3 veckor, än att sen sitta sjuk väldigt länge.
Hon höll med och fick ge sig. Så hon kom med in i karantänen.
Vi var några st läkare som satt inlåsta där. I väntan på mer besked om smittan osv.



Hann inte vara så där länge i karantän precis...
För jag vaknade av att jag hörde att mamma och hundarna gått upp redan.
Men konstig dröm, eller hur?!
Han är dock bra snygg i den serien,
Patrick Dempsey som Derek på riktigt heter *tihi*

Har inte heller sett Grey's Anatomy på ett tag
så konstigt att drömmen bara kom så där... hmm...



 .

2 kommentarer:

Lilliss sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lilliss sa...

haha vilken konstig dröm gumman!