söndag 4 oktober 2009

First tick


Jag klappade Alwin då han sov..
och då kände jag nått under ena armen. Armhålan kan man säga.
Det var som jag trodde, en fästing.
Letade efter min fästing plockare, men fann den inte
så tog en vanlig pincett denna gången.
La ner Alwin på rygg och tog fästingen.
Svårt med vanlig pincett att ta den utan att klämma på fästingens mage,
samt att undvika att nypa Alwin i skinnet/huden.
Han tyckte dessutom att det gjorde lite ont och var lite obehagligt,
men det gick ändå ganska snabbt och fint
så jag kunde ägna massa tid till mys osv sen när den var borta.





Det var en liten fästing som suttit kanske några få timma bara.
Den har förmodligen krypit runt lite först med, innan den funnit ett ställe att sätta sig på.
Så den var liten och tunn, men Alwin's första (som vi vet om).


Natti nu

Inga kommentarer: