fredag 9 oktober 2009

Duktig kille!

 .





Sitter ensam hemma med Alwin.
Mamma är och handlar och har Wilmer med sig i bilen.
Alwin har redan kissat på tidningen två ggr utan problem. Mkt duktigt!
Utomhus idag har han kissat sammanlagt tre ggr
så det slarv han förut gjorde, verkar vända nu.
Han har vart väldigt bra med rumsrenheten idag!
Nån olycka så klart men i det stora hela så är jag så stolt över lill killen idag!







Vi har som sagt var börjat gå lite grann ut med honom.
Tänkte få honom att göra hälften av behoven ute och hälften inne typ.
Men är det dåligt väder eller om det är mörkt och kallt
ute så får det bli lite mer inne på tidningen.

Han håller på att få bättre päls nu så han kan hålla sig varm ute de korta stunder
vi är ute på dagarna, men går vi ut på kväll så fryser han. Då skakar han.

Alwin har dessutom växt redan!
Vi hämtade honom i lördags, så imorn har vi haft honom i en vecka.
Jag mätte honom till 22,5-23 cm i mank. Tror det var i söndags jag fick det måttet.
Sen mätte jag honom i onsdags eller vad det var och fick typ 24cm i mank.
Samma vikt men vi kan ju se att han växer.
Ska både mäta och väga om en stund igen så ska vi se om det ändrats.


Oj nu gick han till tidningen för att baja precis. Duktig kille!!! :)

.

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

det går framåt med den lille ,det är ju härligt,men han kanske börjar känna sig hemma mera nu oxå, mitt lilla hjärta
kraaam