måndag 26 oktober 2009

Full rulle

.
Hej på er alla, förhoppningsvis Glada läsare!

Jag känner mig bättre idag iallafall!
Lovade att uppdatera er om allt som händer och imorse så ringde jag nya värden.
Berättade att jag tackar Ja på lägenheten jag tittade på i lördags.
Igår kväll skickade jag även ett mail, där jag "förvarnade" om att jag kommer ringa och tacka ja.









Så nu när jag ringde imorse så hade hon redan hunnit kolla upp mig innan samtalet.
Så allt gick smidigt och bra till under samtalet.
Den värden bodde jag hos, för ett år sen senast, så hon såg att jag skött mig bra.
Vi pratade lite och bestämde sen att det blir i morgon förmiddag, som vi skriver kontrakt!
Så när jag sitter med kontraktet i morgon, så tänker jag ringa nuvarande värd 
och säga upp denna bostad! För det gör jag inte gärna, innan jag sitter med nya kontraktet.


Hahaha! Alltså grannen över mig ska ju också flytta!
Hon ska flytta pga mig och jag flyttar till stor anledning av henne också!
Men inte bara, utan jag vill ju ner i hyra, närmare city osv.
Men vi båda ska flytta och båda av samma anledning, så värden som vill behålla oss båda, är väl 
smått splittrad.. men what ever. Är nog skönt för han också att slippa bråket som varit.
Jag tror nämligen att hon kommer fortsätta klaga även då jag flyttat.
För är det så pass lyhört att hon klagar på även tv, att den är för hög, eller att mitt sällskap 
en fredag eller lördag kväll låter som fest, fast det inte Är fest, 
ja då kommer klagandet inte sluta precis!

Det är ju bara jag och en till som bott i Denna lägenhet jag bor i nu.
Den är ju nyproducerad och med tanke på att det är etage osv,
så ser det ut som att det kommer flytta in mest yngre i denna faktiskt.
Så oavsett vem som kommer bo här, lär vara ung och bo något/några år bara.
Och den Kommer hon klaga på om hon bor kvar!

Jag kommer sätta ut denna lägenhet så snart jag sagt upp denna.
Den kommer gå ut på blocket i sök om någon som tar den snabbt.







Hur som, nu vet ni läget...
Jag flyttar in i nya bostaden den 1 December redan!
Måste samla på mig massa bananlådor nu!


5 kommentarer:

Carl-Arne sa...

tummen upp

Nettan sa...

Grattis till lägenheten! Jag hjälper gärna till med flytten! :D

Electra 225 sa...

Grattis va gött för dig,,Ha de bäst kramiz,,,

Hemmet Är Min Borg sa...

kanonbra SÅÅÅ GOTT DU HAR FÅTT DEN
KRAAAAM

Cool Design Shelties sa...

Tillykke med den nye lejlighed :o)

//Bente