onsdag 9 september 2009

Walk @ night



Sa hejdå till Nettan för någon minut sen.
Vi har gått en lång promenad precis och nu mötte Mattias upp henne vid McD.
Inte så kul att gå ensam hem som tjej och sånt så...
 Wilmer såg en igelkott nu på sista gatan innan vi nådde hemmet.
Han fick som vanligt titta på avstånd bara och sen går vi.
Han gör inget med den och han får inte komma för nära heller.
Man vet aldrig vad såna bär på för skit...



Anyways!
Nettan kom till mig vid 22 tiden och hon hade med sig sin hund, Candi.
Så började vi ta lite kaffe och sånt hemma hos mig först,
sen gick vi ut strax innan midnatt och tog oss en redig promenad.
Vi gick en sträcka som jag gått förut, så vi gick upp mot Vidablick och Eneby typ.
Där kommer det skogsstig med gatulampor....
I slutet av denna stig som är en bit lång, så kommer en stor väg och en tunnel,
där rundar vi av och går mot höger, så vi kommer på andra sidan järnvägen.
Där kan vi även släppa hundarna fria så dom får springa en sträcka.
Till höger har vi ett stort kolloni område och 
vi går längs en grusväg och intill en mindre skog.
Sen när vi når fram till en annan väg så kopplas hundarna 
och då är det bara att gå hemåt igen typ.
Denna sträcka med hund, från mig och tillbaka brukar ta 
1 ½ timma och det gjorde det typ idag med faktiskt.
Det var trevligt att gå denna promenad faktiskt!



Me like!
Natt promenader är alltid mysiga för det är lugnt ute, 
mörkt och bara gatubelysning och naturljud typ...
Så skönt och avkopplande att gå ihop med ett trevligt sällskap så här tycker jag.
Tack gumman för vår trevliga walk! Det gör vi igen!


2 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

Wilmer tycker dem där igelkottarna är spännande,han såg dem ju titt som tätt när han var liten, när du bodde på det andra stället ,vaaa söt
kraaaam

Lilliss sa...

oooh det e ju jätte mysigt med nattpromenader!


kram kalas