fredag 18 september 2009

Torsdagen

Jag och Linda nu i somras

 
 
 
Linda åkte härifrån nyss, vid kl 01.15.
Skönt att sitta och ha sen- kaffe med henne. Var ett tag sen.
Vi bestämde tidigare idag att hon kommer efter jobbet typ,
och vid kl 20 träffades vi och har nu umgåtts till nu då.

Förut idag så skrev jag lite med Nettan på msn och hon föreslog att vi kan gå 
till hundrastgården med vovvarna så dom får leka av sig lite och 
eftersom Wilmer inte fått göra det på länge nu så var det en jättebra idé.
Jag kastade mig i duschen och sen gjorde mig i ordning snabbt,
för att sen möta upp Nettan och Mattias på rastgården.
Wilmer blev såååå glad att se dom på avstånd!!
Det var dessvärre redan fler hundar på gården,
men vi väntade lite utanför, för att se om dom stannar länge till.
Nettan och Mattias hade tänkt att fråga om jag vill med på fika efteråt.
Jag svarade att det beror på tiden, för att Linda kommer till mig sen.
Jag sa att jag inte träffat Linda så mkt på ett tag så vi tänkte sitta själva sen.
Sen så såg vi dessvärre att det sura "fruntimret" som Nettan kom ihop sig med 
i början på sommaren, att hon skulle in på rastgården från grinden längst bort.
Hon kom med sin schäfer och då kände vi bara att vi drar.
Så vi gick halva Strömmen istället.
Då fick jag frågan igen om jag hänger med på fika nu istället, vilket jag gick med på.



  
Nettan - Foto från annat tillfälle

 
 
Vi satt med thé och kaffe ända fram till 19.30 eller 20-tiden,
för då hörde Linda av sig om att hon åker till mig nu..
Så jag såg till att knalla hemåt med Wilmer, för att Linda skulle slippa vänta.
Klockan hann nu att bli över 1 på natten, som sagt.
Vi har suttit med kaffe och pratat för fullt. Vart trevligt!
Linda hade också med sig en hel plastpåse med plommon till mig,
vilket jag tackar så mkt för!!






 
Jag är nöjd med dagen!
Wilmer har dessutom fått sig motion och allt, så han är också skapligt nöjd!
Tack för promenad och fikat Nettan och Mattias!
Tack Linda också för plommon och ett par trevliga timmar ihop!
 
 
 
PS. Rensar ju foton på datorn, så fick plocka fram det jag fann för tillfället.


1 kommentar:

Tiggir sa...

det var så litte så & tack det samma gumman
stor kram