måndag 21 september 2009

Tillökning i familjen

.
 
Nu är det inte heller långt kvar tills lilla valpen ska hämtas!
Jag har kallat honom för Melwin länge nu, men mamma var inte Helt fast vid namnet.
Hon frågade om jag hade fler förslag på namn och då sa jag Lowe.
Att man alltså nämner varje bokstav då man uttalar namnet.
Det blev hon direkt fäst vid och hon känner mer och mer att Lowe känns rätt.

Lowe är ju ett killnamn, som ibland även stavas med enkel -v. Alltså Love.
Fast man säger det på svenskt uttal även då som sagt, alltså uttalar även e.
Melwin är lite sött för mig, men Lowe är ju med fint så...
Milton är också ett namn som lite ploppat upp i skallen det senaste,
men kanske inte lika sött, eller?? Även namnet Alwin är lite sött....










Hur som helst så är detta mina namn förslag och det verkar som det kommer bli ett av dom!
Kul att få vara med och bestämma namn tycker jag :)
Ska bli spännande att hämta lilla parveln den 3 oktober i Västerås!


2 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

jag tror de ger sig när vi hämtar honom ,jättesvårt känner jag, men Lowe är det som jag känner nu
kraaam
se så fin han är :)

Nettan sa...

Så himla söt lille killen :) Hoppas ni hittar ett bra namn åt han! :D