måndag 7 september 2009

Sunday


 Foto taget vid annat tillfälle


 
 
Maria var här en stund precis, gick nyss.
Är så skönt att bo nära så här, men snart flyttar hon.
Ska hjälpa henne flytta och det blir den 1 oktober.
Då kommer cykel eller spårvagn behövas för att ta de här spontana träffarna vi har.
Jag söker ju bostad för fullt jag också och det är ju då mest runt stan.
Så kan ju hända att vi kommer närmare varann sen igen då jag också flyttar.
Runt Wasaparken kanske det kan bli för min del. Får se var jag hamnar.
Känner att jag vill ha ett ställe där jag kan bo några år, så jag slipper flytta runt.
Så vill känna att "här vill jag bo", och det har jag inte funnit än.
Nu har ju orken varit borta totalt ett tag under sommaren också,
eftersom det vart bråk med C-A osv, så inte funnits ork över att söka bostad.
Men är nu igång och letar igen som sagt!









Idag har jag tagit det lugnt....
Jag sov ut och jag har handlat lite på tempo.
Sen på kvällen såg jag på 'Urban Legends' på 6an.
Det är om vandringssägner och man får se några myter,
som man sen ska gissa på vilka som är sanna av dessa.
Det är på 6an på söndagarna och är då två program på raken.
Rätt intressant program faktiskt!
En gång vart det en kille som köpte en grill och 
i den fann han nått konstigt, det vart en avkapad fot.
Den som ägde grillen hoppade på kryckor och det var hans fot.
Han ville ha tillbaka sin fot, men han som nu ägde grillen tyckte att det var hans fot nu.
Eftersom han nu var ägare till grillen ju...
Han tjänade dessutom pengar på att visa och berätta sin historia för folk,
så dom hamnade i rätten om vem som äger foten egentligen.
Denna myt var sann!

En annan historia var om en hund och en matte.
Hon käkade ett äpple, sätter i halsen och får inte upp biten.
Hon håller alltså på att kvävas!
Hennes golden retriver, som jag har för mig att det var,
sprang mot henne och ägaren for omkull ner på golvet.
Hunden hoppar på ägarens bröst med frambenen och en granne kommer då in...
Hon skriker att hunden ska sluta, för hon trodde hunden gjorde nått dumt,
men hunden fortsatte och rätt som det var så kom äppelbiten upp!
Denna myt var också sann!

Jag det är häftigt att se, för dom har ju skådisar på alla myter och iscensätter,
för att man ska leva sin in i myten och sen i slutet av programmet
så får man reda på vilka av myterna som är sanna och vilka som är falska!









Sen kollade jag på film på 3an, med Jennifer Lopez.
Har sett den förut men det är hyffsad ändå så såg den igen.
Den heter "När kärleken checkar in".
Hon är en städerska och provar kläder på ett hotellrum hon städar på,
dyra kläder som de rika har och så kommer han in med hennes son.
Han som är kanditat till senator och även han rik.
Han tror hon är rik med tanke på kläderna och bjuder med henne ut...
Hennes städerska kollega pushar på henne att gå också såklart.
Dom blir kära men hemligheten är ju där....
Ja den filmen är rätt så okej faktiskt.
 
 
 
 





Nu har "Vid första ögonkastet" börjat på tv med.
Den är faktiskt också rätt bra.
Han är blind massör och han träffar sen en tjej som blir hans flickvän.
En dag så kommer ett förslag om att prova på honom,
om man kan få tillbaka synen, för dom tror det kan funka.
Hur ska en man som inte sett förut, veta Vad han ser??
Det blir också lite problem när saker inte står där Han är van.
Eftersom han memorerat alla steg osv, för att som blind hitta fram.
Ja den är rätt så bra den också iallafall.
Får se om jag ser på den eller går och lägger mig.


2 kommentarer:

Lilliss sa...

tack för låner av skrivaren!
tycker också att det är jätte kul att vi bor nära varandra, rätt kul också att vi båda två är nattmänniskor.
jag måste köpa mig en cykel sen så sliper jag ta spårvagnen till dig!

kramiz

Hemmet Är Min Borg sa...

hoppas du hittar en bra lägenhet snart, som du kan känna att du kan bo längen i, men de kommer säkert, vi håller tummarna för de,
kraaaam