onsdag 23 september 2009

Lidköping

 

 
 
Ligger nu i mammas gästrum här i Lidköping.
eller ja, snarare i Vinninga. Hon bor ju numera precis utanför Lidköping, 
mer på landet i ett ställe/område som heter Vinninga.

Var lite segt att resa förut. Åkte ju vid 12 hemifrån 
och var hemma hos mamma vid strax efter kl 16.
Med massa packning och hund, flera byten 
och tom mage så var det segt ett tag under tågresan.
Tungt att bära upp och ner all packning, 
samt ha med mig Wilmer trots att jag knappt har händer fria..

Kollade lite på biljetterna och såg att tåg nr 2 gör ett byte i Falköping, 
till ett 3e tåg alltså som ska ta mig till Skövde.
Men jag skrev till mamma och hörde om hon kan komma till Falköping 
och hämta mig istället för Skövde.
Hon har ju ca lika långt att åka till båda ställena och jag slipper krångla mig på ett tredje tåg.
Hur som helst så kom hon till Falköping istället och min syster var med.
Wilmer såg dom direkt som vi skulle kliva av tåget och han blev så glad så glad!!


 


 
 
 
Ska försöka blogga trots att det nu har krånglat att skicka in 
inlägg via mobilens e-post, så måste se över inställningarna.
Krånglat sen jag fick hem nytt sim-kort, så nu är jag ute 
och bloggar via mobil wappen.. Blir dessvärre då utan bild.
Har ju fortfarande min digital kamera på service med så får förlita mig 
på mobilens kamera, samt om mamma har en digital kamera att använda.

Sov ju bara två timmar i natt och har ju haft massa hela dan idag som sagt, 
så nu är kl 00.20 och både min kropp och mina ögon säger 
att jag kommer sova mkt underbart i natt, så natti!


1 kommentar:

Stina sa...

Kram från mig.:-)/Stina