onsdag 16 september 2009

"I don't wanna talk about it"

 
Det finns en artist som har låtar som han sjunger med känsla.
Texterna är såna man kan känna igen sig i och hans röst är mörk och raspig...
Ni som känner mig, ni vet att jag älskar när folk har lite raspiga och hesa sångröster.

Det finns en låt, eller ja... flera, men just den jag tänker på nu,
som jag kan känna igen mig väl i och den sjunger duett med en tjej nedan.
Han heter Rod Stewart och tjejen är levde på gatorna och gjorde sig hörd genom att hennes 
röst upptäcktes och nu står hon plötsligt på scen med självaste Stewart himself.

Klippet börjar med att Rod presenterar Amy och berättar att hon upptäcktes 
då hon bodde på gatan och sen tar han in henne på scen 
och säger "You look beautiful darling". Sen drar låten igång.
Eftersom längre klippet var i sämre kvallitet så tog jag detta nedan som är kortare variant.
Enjoy! Bara jag som känner känslorna i både text och sång??
Nog för att jag känner igen känslorna i texten, men lite berörd borde man väl bli ändå?







I can tell by your eyes that you've
Prob'bly been cryin' forever
And the stars in the sky
Don't mean nothin' to you
They're a mirror.

I don't wanna' talk about it
How you broke my heart
If I stay here just a little bit longer
If I stay here won't you listen
To my heart, my heart.

If I stand all alone
Will the shadows hide the
Colors of my heart
Blue for the tears
Black for the night's fears
The stars in the sky
Don't mean nothin' to you
They're just a mirror.

I don't wanna' talk about it
How you broke my heart
If I stay here just a little bit longer
If I stay here won't you listen
To my heart, my heart
Oh! my my heart, my heart.



I don't wanna' talk about it
How you broke my heart.

If I stay here just a little bit longer
If I stay here
Won't you listen to my heart
Oh! my heart.


Inga kommentarer: