fredag 18 september 2009

Have a LOT on my mind




Har inte varit inne på min Farm Town på hela dan.
Inte så vanligt att jag hoppas över en dag, men med tanke på 
allt om att valp är på väg osv, så har det missats.
 
 





Hade två stora fält, samt rätt så många träd, så fick nu gå till USA marknaden och anlita.
Valde ut två som skulle harva (skörda) och sen en som skulle plöja (ploga)
Med tanke på att jag inte varit inne sen onsdag sent på kvällen,
så vet jag ju inte när mina skördes fält blev klara.
Dom dör ju om jag inte tar dom inom vissa timmar, från att dom är klara...
Hade då vart rätt mkt pengar som gått åt skogen (inte riktiga pengar så klart).
Så jag kände att jag måste ta dom innan jag lägger mig.
Eftersom ingen är på svenska marknaden, så bytte jag språk till "English US"
och anlitade tre stycken på amerikanska marknaden istället.
Nu har jag sått nya fält, men ett annat stort fält är snart klart *haha*
Det tror jag säkerligen klarar sig till imorn däremot, så det är nog lugnt.








25-26 September
Jag känner att det är Ganska så mkt på kort tid, framöver nu!
Den 25/9 typ, så ska syrran, pappa och jag upp till först en av mina farbröder
och sen dan efter, 26/9 ska vi hälsa på vår halvbror Peter för första gången.
Vi skulle åka 26 först och sova över till söndagen den 27e och då åka hem igen.
Men för att inte resa så pass mkt på En och samma dag, så tar vi ett stopp hos farbror.
Han bor på vägen till där min bror bor nämligen och han har vi ju inte träffat heller så.
Har bara träffat en farbror tror jag.... och han har jag inte sett på år heller för den delen.
Så en farbror, samt min halvbror ska jag träffa nu i slutet på September då.
Ska ta tåget med Wilmer till Lidköping några dagar innan vi åker...
Sen har mamma Wilmer medan syrran, jag och pappa reser iväg från Lidköping tillsammans.


1 Oktober .får Maria flytta in i sin bostad....
Ska hjälpa henne att flytta, så ett alternativ som skulle va Bra,
är att pappa släpper av mig i Norrköping på hemvägen från brorsan...
Men det blir samtidigt omväg för han och syrran så vet inte hur det blir.
Men då skulle ju Wilmer få stanna med mamma i Lidköping ett par dagar till...
Så hjälper jag Maria med flytten under veckan.
Jag är nog mer hjälp då hon tänkte börja med lådor i veckan,
än då möbler flyttas på Lördagen.. Ska höra med henne.


Är nämligen så HÄR...........
....Att mamma hämtar valpen i Västerås den. 3 Oktober .och då ska jag med!
Så alltså tänkte jag OM pappa SKULLE släppa av mig i Norrköping d.v.s....
Att jag då tar tåget Upp till Västerås. Att mamma åker med Wilmer dit och möter upp mig.
Sen hämtar vi valpen och åker hem till Lidköping Tillsammans!
Kommer stanna hos henne i Lidköping och hjälpa till med valpen.
Blir så klart att jag stannar kanske tre veckor, åker hem och gör lite ärenden.

Sen i början på November så åker jag tillbaka till Lidköping ett tag till.
Mamma fyller ju år 26 okt dessutom. Men till det besöket så har med mig Candi.
Sa att jag kan vara hundvakt åt henne så tar med henne till Lidköping isåfall.
Stannar väl 1½ vecka, eller max 2 veckor. Blir en del tåg....



*Pust*


Vet inte hur jag skulle få ihop det om jag inte gjorde så här.
Har inte frågat pappa heller, om det skulle vara okej, men vore nog bästa lösning faktiskt.
Behöver se på biljett till Lidköping, och försöka åka kanske 22/9.
Så jag är med Wilmer ett par dagar hos mamma innan vi ska åka.
För då är ju inte Wilmer med mig på resan, 
så kan vara bra att vi kommer ett par dagar innan resan.

Skulle det vara okej att pappa släpper av mig i Norrköping den 26 Sept,
så behöver jag kolla på tågbiljett som går till Västerås den 3 Okt.


*Tänker Tänker Tänker*

4 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

tror oxå på de förslaget,hoppas det stämmer för din pappa oxå ,det blir nog de bästa,
kraaam

Tiggir sa...

det var inte litte som du ska göra!! Ta det lungt
Kram kram

Lilliss sa...

oj vad mycket!
du behöver inte hjälpa mig med flytten med möblerna på lördagen!

det är klart att du ska vara hos din mamma och hjälpa henne med valpen.

oliver kan jag se efter om du vill....

stor kramiz!

Nettan sa...

Du har glömt fikat hos oss den andra oktober p mattias födelsedag ;)