onsdag 16 september 2009

"The First Cut Is The Deepest"

 .
 
 
En till låt som Rod Stewart sjunger, ger en känsla att höra både i sång och text.
Cat Stevens skrev låten och den är från 60-talet, 
men jag tycker inte Cat Stevens sjöng den med de känslorna som 
texten i sig skulle behöva för att komma fram till folk.
Rod Stewart får fram dom bättre då tycker jag.
 Även. Sheryl Crow .som på senare år gjort sin version av låten.
Tycker dock bättre om Stewarts version ligger mer om hjärtat.
 
 
Har inte hört låten på evigheter och så hörde jag den nu.....
Kunde inte låta bli att bli lite tårögd samtidigt jag sjöng, 
för även denna text känner jag igen mig så väl i.
Hur man ger hela sig hjärta till nån kärlek och blir sårad.
Hur svårt det är att älska igen, men jag ska försöka.....


Letade fram ett bra klipp, men det får bli detta:




 
 
 
Sheryl ändrar ju texten så det passar att en tjej sjunger.
Alltså: when it comes to lovin' me he's worst
but when it comes to being loved he's first.



Inga kommentarer: