fredag 4 september 2009

Cozy Evening

.
Bjöd över Maria ikväll på lite mys kväll!
Frågade henne senare på eftermiddan om hon kände för det,
så vi bestämde att kl 21 typ skulle bli en bra tid.
Så jag passade på att utnyttja timmarna till att städa lite och röja här hemma.
Ville att känslan av ordning runt om en ska finnas för att mysa.
Så röjde, dammsugade och moppade......
Sen hoppade jag in i duschen lagom tid innan.









Jag släckte ner lampor, eller ja... jag har ju aldrig starka lampor tända, don't like!
Så tände jag lite värme ljus överallt.
Ljusslingor på väggar å sånt har jag ju alltid tänt då det mörknat ute så....
Men slingor och ljus skulle skapa mysig stämning.

Även på handfatet inne på toa så klart, så stod det ett orange doftljus.
Ljuslyktor, indiska hängande lyktor i fönster osv.









Det var svårt att fånga det mysiga på foto, det man såg och upplevde.
Min digital kamera ballade dessutom ur, så måste in med den på lagning.
Objektivet åker inte inåt och då jag startar kameran så står det att jag ska starta om.
Ja nått är verkligen fel på kameran och det har det inte varit förut.
Detta upptäckte jag nu ikväll alltså, att den vart tokig.

Objektivet är nu ute, fast att kameran är avstängd.
Startar jag kameran så åker objektivet in och sen ut igen.
Men stänger jag av kameran så fortsätter objektivet att vara ute.
Dessutom går det inte ta foton heller då.
Fick ju ett par foton men rätt var det var så slutade den att samarbete.
Vet i 17 varför detta hänt, för det var inget konstigt, utan den bara gav sig.
Tur att det togs 5 års garanti på kameran!! 
Den är ju inte många månader gammal som sagt!

Får åka till Media Markt i helgen och lämna in den...









Hur som helst så satt jag och Maria fram tills nu och mös 
med ljus, cappuccino och smörgåsar.
Det regnade ute, i massor och vi kunde höra regnet....
Vilket faktiskt var en mysig känsla också att just sitta inne och höra det.
Ungefär som att ligga i ett tält då det regnar, eller ja..
 
Det är sånt som hösten är bäst på...
Just att man kan samlas inne och mysa om kvällar istället.
Med tända ljus och gott sällskap!





1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

ååå så mysigt ni har haft det, det blir extra mysigt när det regnar ute oxå, vad tråkigt med kameran,
kraaam vaaa söööööt