onsdag 16 september 2009

Best friend time

 
 

 Foton från andra tillfällen

 
 
Nu har jag varit ute på en rik timmes promenad med Wilmer. Bara han och jag.
Haft vart så mkt krångel med C-A hela tiden som gett mig ångest och fått mig tappa ork.
Wilmer har inte fått den uppmärksamhet han behöver och katten måste badas.

Skrev till C-A förut att nu får det vara nog!
Jag orkar inte längre! Det är varken bra för Wilmer eller mig, skrev jag.
Jag stängde sen av mobilen igen och gick ut med Wilmer.
Ville ha lite tid ensam med honom och få träna lite på kontakt och sånt.
Bara ha en skön promenad.

Tog långlina för att öva inkallningen, kontakt och regler.
Han var jätte duktig så klart! Han har dock svårare då vi är fler personer,
för då ska han koncentrera sig på att de andra gick över gatan före osv. osv.
Men han var duktig idag igen och han sökte ögonkontakt, lyssnade när jag bad honom,
stannade vid trottoarer, kom på inkallning och struntade i att nosa då jag sa nej.
Jag vill att han ska få nosa extra som en belöning istället.
För ska han få nosa som han vill, så kommer han glömma mig totalt.

På ica igår så köpte jag lite  hundgodis... han har inte fått såna på länge
och jag tänkte slå till lite extra nu när jag inte lagt ner lika mkt tid på honom.
Så jag köpte dom och tänkte vi kan små träna, för han måste ju förtjäna varje bit såklart.
Dessvärre så gillade han inte lätet av påsen godisarna var i,
så han la öronen bakåt varje gång och gick nästan slickad längs med golvet 
och sen la sig inne i sovrummet... samt vägrade äta då jag försökte ge.
Försökte ta med påsen ut och träna honom, genom att jag prasslade med påsen då vi gick.
Då kan han inte fly och hundar gör ju en sak i taget,
så ska han koncentrera sig på hur han ska gå i kopplet, så blir det svårt att reagera på påsen.
Detta gick bra faktiskt! Fick bra respons från honom, inte alls som inne.





Foton från andra tillfällen




Wilmer var så glad över vår promenad och vår tid tillsammans,
vilket gjorde mig väldigt glad också!
Ska kämpa mig uppåt och ge honom mer tid, jag måste det.
Men lättast är det om allt med C-A och bråk slutar...
Jag kan inte kämpa mig uppåt så länge bråka är igång.
Varje gång det är lugnt så kommer nya sms som Startar Nytt bråk... onödigt jobbigt!


Så nu har jag haft en timmas promenad med mitt lilla hjärta, Wilmer.
Mkt beröm, eftersom godis inte funkade och mkt kontakt.
Love you darling!

3 kommentarer:

Yvonne sa...

Men stackars gumman! Jag brukar alltid tro på att ge människor en chans, men vad gäller C-A tror jag inte du får lugn och ro förrän han är helt ute ur ditt liv. Bara hans underliga funderingar om mig som han inte haft kontakt med på 25 år, med underliga uppfantiserade historier om sparade telefonsvararband som han fortfarande skulle ha sparat??? Han började sms-terra mig en period igen, när jag talat med jeanette, och jag övervägde starkt att byta nummer då. Som jag förstår det finns det praktiska saker er emellan att lösa, så hoppas det går över snart.Sök tröst och styrka i vänner, familj och dina fina djur.
Många kramisar, var rädd om dig

Hemmet Är Min Borg sa...

ja jag börjar snart tro att man får ta till hårdhandskarna på han snart om han inte slutar terra, är inte han en vuxen karl ????
han vet om att bör ha lugn och ro
och Wilmer ska inte få sitta imellan detta, det är inte bra för honom
kraaaam

Nettan sa...

Vad härligt att spendera en hel dag med vovve och bara träna med kontakt och sånt! Jag är för lat för att orka gå långa promenader själv med gumman, men du har gett mig motivation nu :D Ska väl ut med henne själv nångång i veckan och göra densamma! :D Hoppas du har det bra! Ta det lugnt ! kram!