torsdag 17 september 2009

Announcement

.

I somras, rättare sagt i slutet på juli/början på augusti i år,
så skrev jag i bloggen att mamma ska bli hundägare!
Vi var på en kennel efter mitt besök i Lidköping
och det blev bestämt att mamma ska ta en valp från underbara Lovis.


Foto: Mojsans Kennel



6 augusti så fick Lovis två valpar. En tik och en hane.
Tiken skulle Lovis första kennelägare ta och hanen stod lite oviss....
Fast att mamma och uppfödaren bestämt att mamma ska ta en valp,
så blev det lite grann ovisshet och krångel.
Vi ställde in oss på att det inte blev nån valp,
eftersom uppfödaren plötsligt skrev att även hanen är tingad, så tyvärr.
Vi vart besvikna här så klart, för vi hade ställt in oss på det vi kom överens om först.
Sen är även hanen tingad, så klart man blir förvånad..

Denne uppfödare satte för någon vecka sen ut hanen på sin hemsida igen.
Han sattes under "till salu" pga återbud från den som skulle tagit honom förutom mamma.
Så vi hör av oss till henne och det vart ändå lite tokigt...
"Vi" svarade inte på mailet, men IGÅR så fick mamma ett mail...
Det stod att mamma får ta honom! 
Hon har haft svårt att hitta nån som hon känner känns rätt!
Hon skrev, som hon även skrivit andra ggr, att hon gillade oss väldigt mkt!
Hon bad om ursäkt för krångel och sa att dom sörjer.
Deras Lucky har nämligen gått bort i slutet på augusti.
Jag tyckte personligen att Lucky var en klar favorit hos MIG!
Sååå underbar och sååå fin!! Jag satt mkt vid honom under besöket hos dom!
Lucky hade en skadad fot och det blev visst tokigt under operation,
att dom plötsligt stod mellan valet om att han ska ha TRE ben, eller avlivas....
Dom kände att det skulle bli för mkt för Lucky, så han fick dessvärre somna in.
Dom sörjer nu honom extremt och har fått ställa in en sheltie träff pga sorg.



 Foto: Mojsans Kennel
 
 
 
Mamma har pratat med uppfödaren i tele idag också,
och hon har fått bekräftar att det är hennes valp, 
och dom har satt 3 oktober som hämtningsdag!
Hanen kallas för Hampus av uppfödaren, men vi har haft otroligt många katter vid det namnet,
så antar att mamma kommer döpa om honom. Hon vet inte vad han ska heta än.
Jag kallar honom för. Melwin .för det tycker jag är sött.
Det går ihop med Wilmer och det är inte så vanligt namn heller.
Får se vad mamma känner passar bäst. Är ju hennes sista ord som sagt.



Wilmer & Melwin - - - Melwin & Wilmer


4 kommentarer:

Lilliss sa...

Gud Vad kul för din mamma!

stor kram

Hemmet Är Min Borg sa...

ja detta är väldigt stort för mig , och jag fattar nog inte än att det är så, men mojsans kennel tyckte jag om direkt kemin stämde verkligen där och det är så viktigt efter som vi kommer att ha kontakt under den lilla vovven uppväxt,helt ofattbart att jag om 2 veckor ha en vovve
så roligt för Wilmer oxå
puss o kram på er

Tiggir sa...

så söt det var!! E en litten hårboll=)

Emme sa...

Hejsan!
Guuuuud asså, det är ju samma sak som hände mig. Jag såg E. på hemsan när hon var 16h gammal. Jag skrev i gästboken, uppfödaren svarade mig att "valpen är så gott som såld, men om du skriver och berättar om dig själv skulle jag bli tacksam".

Så jag skrev. Ganska långt.
Sen fick jag hemska beskedet att Evita var såld.....


Men; jag fortsatte gå in på hemsidan.
Jag var fast. Ville ha henne.
Och 7 VECKOR efteråt var Evita till salu igen.

Uppfödaren skulle ringt mig om detta skulle hända, men nej.

Hade jag ringt någon minut senare än vad jag gjorde den dagen, så hade Evita inte varit här...
Konstigt att det hände igen,, men jag kan första, absolut om det vad pga. Lucky. Han stod dom väldigt nära och var speciell.
Han var bäst i hundgänget! Kom ihåg när han kom fram till mig när jag skulle hämta hem E. ;)

Jättekul att vi har en gemensam hundhistora!^^ Och JÄTTEkul att din mamma får hanen! :D